אלוף במילואים עמוס גלעד, לשעבר ראש המטה הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון מתבטא בפרשת הצוללות וטוען כי יש להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשה, שתתחקה אחרי כל העקבות גם לתוך לשכת ראש הממשלה. "רק ועדת חקירה ממלכתית עם סמכויות רלוונטית פה. זו שערורייה רבת מימדים", אמר גלעד ותקף בחריפות: "מכירת הצוללות המתקדמות למצרים עלולה לעלות לנו בחיי אדם".
בראיון לדב גיל-הר בתכנית "הכל פוליטי" הערב (שבת) בכאן 11 מסביר גלעד מדוע הודאת נתניהו כי הוא שאישר לגרמנים למכור צוללות מתקדמות למצרים "עלתה לו בבריאות".


"לא ייתכן שבבניית כוח צבאי ענק כמו צה"ל לא יתייעצו עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וחיל הים לפני אישור מכירת נשק שכזה. זה לא יעלה על הדעת. מדובר בתמונה מפחידה של איך אנחנו מקבלים החלטות. זה לא סביר.", אמר גלעד. 
 
את הדלפת המסמכים בנוגע למכירת הצוללות הגדיר גלעד כ"מעילה באמון ופגיעה חד משמעית בביטחון שחייבת להיחקר". מי שכיהן בתפקיד בכיר במערכת הביטחון בעת מתן ההיתר החשאי של ראש הממשלה למכור צוללות מתקדמות לגרמניה, סבור שיש להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשה, שתתחקה אחרי כל העקבות גם לתוך לשכת ראש הממשלה. "רק ועדת חקירה ממלכתית עם סמכויות רלוונטית פה. זו שערוריה רבת מימדים", אמר גלעד.