בכחול לבן ממשיכים בכל הכוח לדחוף את פרשת הצוללות, ובמקביל כל ראשי המפלגה ומועמדיה לכנסת יצאו בסוף השבוע בקמפיין “על הראש” של מפלגת העבודה. בראיון הבוקר (ראשון) לגל"צ, אמר מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, כי הדרך היחידה להחליף את נתניהו היא להצביע כחול לבן. "אני מכבד את מפלגת העבודה", ציין לפיד, "גם אנשי מפלגת העבודה צריכים לשים כחול לבן כדי להחליף את נתניהו. פתק לעבודה זה פתק לביבי".



"כל קשקושי הגושים זה לפרשנים", הוסיף לפיד, "בשביל להקים ממשלה כחול לבן צריכה לנצח. יש דבר אחד שבטוח - אם כחול לבן לא תנצח בחמישה מנדטים ומעלה - כחול לבן לא תרכיב את הממשלה. מה שצריך לעשות זה לנצח בבחירות. לעבודה אין בעיה, היא תעבור בכל מקרה את אחוז החסימה. כל הבחירות האלה עוסקות מבחינת נתניהו, רק בו. אין ברירה, אנשים צריכים לעשות החלטה מה יהיה פה בשנים הקרובות".

עוד ציין מספר 2 בכחול לבן כי הוא לא מתכוון לוותר על הרוטציה, זאת למרות הקריאות שנשמעו בסוף השבוע מבכירי מפלגת העבודה. "הרוטציה לא מפריעה למצביע אחד במדינת ישראל. יש פה דרך משותפת, יש פה חברות ואנשים שמאמינים שאפשר לסמוך אחד על השני. מפלגת העבודה המציאו עכשיו משהו כי הם מבוהלים. לא אוותר על הרוטציה".

"נתניהו לא מעוניין שאספר מי קרס תחת הלחץ"

על הקמפיין שמנהל הליכוד נגד יו"ר מפלגתו בני גנץ, אמר לפיד: "אף אחד לא חושב שנתניהו רוצה להרוג את בני גנץ. נתניהו ממציא שקרים גסים על רמטכ"ל לשעבר במדינת ישראל. מעולם בתולדות המדינה לא קרה שהאיש שהכי מכפיש הוא ראש הממשלה. מתנהג כמו אחרון הטוקבקיסטים. אני הייתי בקבינט עם נתניהו כראש ממשלה ובני גנץ כרמטכ"ל בצוק איתן. בנימין נתניהו לא מעוניין שאספר מי קרס תחת הלחץ ומי ניהל בקור רוח את המערכה".

כזכור, יו”ר העבודה, אבי גבאי, אמר אתמול בתגובה לקמפיין של כחול לבן: “הקול הכי בטוח לחילופי שלטון הוא קול למפלגת העבודה. כל קול שהולך לכחול לבן יכול לשבת בממשלת נתניהו. לפיד הקים את ממשלת נתניהו ב־2013 והוא יעשה זאת שוב ב־2019. אנחנו המפלגה היחידה שבאופן עקבי מתחייבת לשינוי שלטוני ושלא תשב עם נתניהו”.

בתוך כך, הפצירה אתמול יחימוביץ באירוע "שבתרבות" ברמת השרון בראשי כחול לבן שיחשבו שנית על רעיון הרוטציה: “אני מעריכה ואני גם יודעת שברגע שהם יודיעו שהם מוותרים על הרוטציה, וגנץ הוא המועמד לראשות הממשלה ולא בהסכם רוטציה, הם מקבלים תוספת של 2־3 מנדטים מהימין הרך. לכן אני חושבת שאם באמת כל כך חשוב כל מנדט, כפי שהם מציגים את זה, אז מוטב שהם יוותרו על הרוטציה ויקבלו את אותם 2־3 מנדטים נוספים מהימין ולא מתוך השמאל־מרכז”.