מי ישמור על השומרים? בעקבות פרסום הדוח השנתי של נציבות הביקורת על הפרקליטות, בו נרשמו 367 תלונות, רק 79 מתוכן נמצאו ענייניות ומוצדקות, ביניהן טענות שהפרקליטות הסתירה ראיות מסוימות שהיו על כף המאזניים של זיכוי של נאשם. על כך, הגיע השר לשעבר חיים רמון לדבר עם העיתונאי אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM היום (ראשון), והביע תמיהה לגבי הפחד הגובר לגבי ההתקפות של הפוליטיקאים על גורמי הפרקליטות: "במקום לשאול מי ישמור על השומרים אני שואל מי יגן על זכויות האדם הבסיסיות?".

אני רוצה לשאול אותך את השאלה המפורסמת: מי שומר על השומרים?
"אף אחד לא שומר על השומרים. גם מי ששומר על שומרים והוא כבר מפרסם את זה אז כל מי שזכויות האדם ברוממות פיו לא מתייחס וממשיך לשבח את מערכת המשפט ולבקר את כל מי שמבקר אותה. מפלגות השמאל מבקרות את המשטרה והפרקליטות כי אלה הם הגופים החזקים ביותר במדינה דמוקרטית ועליהם צריך להקפיד הקפדה יתרה. כאשר קורים בפרקליטות 60 מקרים מזעזעים של הסרת עדויות ותפירת תיקים – אף אחד מהפוליטיקאים לא מדבר".
 
חלקים מהתקשורת שלנו, מי שהיו אמורים לבקר את הפרקליטות והמשטרה, הם הדוברים שלהם.
"אצל אולמרט ואיתי הם היו טובים יותר? הפרקליטות דווקא הגנה על בנימין נתניהו עד שלב מסוים. הבעיה המרכזית של מערכת המערכת המשפט, בעיקר הפרקליטות ובתי המשפט, היא שהם מוגנים ואף אחד לא מעז להתעמת איתם. כמו שיש הון-שלטון-עיתון יש עיתונות-פרקליטות כשאחד מגן על השני".

עוד אמר רמון: "60 פרקליטים עשו מעשים שלא יעשו שגובלים בפלילים. אני מתערב איתך כשנפגש כאן עוד שנה אף אחד לא יעמוד לדין, גם לא משמעתי. אחת הסיבות שמפלגות השמאל אינן זוכות לאמון של רבים מתוך קהל האמצע נובעת מהעובדה הזאת, הן לא מגינות ופועלות למען זכויות האדם. באותו הדו"ח השופט רוזן אמר שהוא מציע לתעד ראיונות עדים ולחשוף חומרים חסויים שהמשטרה מגישה לשופטים בהליכי מעצר".

השר לשעבר סיכם: "הפרקליטות והמשטרה נעמדו על הרגליים האחוריות בנושא. למה? כי שם עלול להתגלות שזכויות אדם בסיסיות של מעצר ועדויות הופרו ברגל גסה. אף מפלגה או חבר כנסת לא התייחסה לדו"ח הזה במערכת בחירות כולל שרת המשפטים. במקום לשאול מי ישמור על השומרים אני שואל מי יגן על זכויות האדם הבסיסיות?".