הרבה מאוד משפחות בישראל רוצות לקנות דירה, אז מדוע זה לא קורה? האם זה רק בגלל מחירי הדירות הגבוהים? המצב הכלכלי? הנטייה לשבת על הגדר ולראות מה יקרה? במקרים רבים זה לא הגורם המרכזי שמרחיק משפחות מחלום הדירה. אז מה כן?

רבים מאתנו לא מגיעים לדירה, בדיוק מאותה הסיבה שמונעת מאנשים שסובלים מעודף משקל להתמיד בדיאטה או ממעשנים להיגמל מסיגריות: אדם יכול לעבור מדיאטה אחת לאחרת במשך עשרות שנים או לעשן כל חייו. אך לעיתים, רק שהמצב הבריאותי מתדרדר ולא נשארות הרבה ברירות, הוא עושה את מה שצריך כדי להצליח, כלומר להפסיק לעשן או לרדת במשקל. 
באופן דומה, גם אנשים שלא מגיעים לדירה לא עושים את מה שצריך כדי להגשים את החלום. למה אנחנו לא עושים את מה שצריך, למרות הרצון הגדול להגיע לדירה? יש לכך מגוון סיבות אפשריות: כך למשל רבים מאתנו חושבים שזה קשה ואולי אפילו בלתי אפשרי לקנות דירה, וזה עוצר אותנו מלנסות. לפעמים נדמה לנו שאנחנו כבר יודעים את כל העובדות והנתונים, למרות שזה בעצם לא המצב. יש למשל כאלה שמדמיינים את בית החלומות שמחירו מעבר ליכולות שלנו כרגע, בלי לחשוב למשל על האפשרות לקנות דירה במחיר אפשרי לצורך מגורים או להשקעה ולהתחיל משם תהליך של התבססות. 

יש כאלה שבדקו והתייעצו והגיעו למסקנה שהם לא יכולים לקנות דירה וזה נכון... לעכשיו. הם לא חשבו על בניית תכנית פעולה שתביא אותם לאפשרות של קניית דירה בתוך שנה. ויש עוד דוגמאות רבות. בשורה התחתונה, כאשר נדמה לנו מכל סיבה שהיא שקניית בית אינה אפשרית, אנחנו לא עושים את הפעולות הדרושות כמו לחסוך (למרות שאנחנו יכולים), ואנחנו אולי אפילו נוטים להגדיל הוצאות.
להבדיל מאנשים שמתמידים בדיאטה בעקבות בעיה בריאותית, במקרה של קניית דירה אנחנו לא מגיעים למצב של "אין ברירה", ולכן לרוב לא פועלים. איך אפשר לשנות את המצב הזה? אם אתם באמת רוצים להגיע לדירה, חשוב שתשאלו את עצמכם: האם אתם מוכנים לעשות את מה שצריך כדי להגיע לדירה? אם התשובה היא "כן", לא תאמינו מה אנחנו מוכנים לעשות כדי לעזור לכם.
איך מעל ל- 300 משפחות רכשו דירה – למרות שחשבו שזה לא אפשרי?
כאשר בודקים לעומק באילו דרכים ניתן לקנות לדירה, בונים תכנית מסודרת ודבקים בה, הרבה פעמים מגלים שזה אפשרי. זה בדיוק מה שקורה למשפחות רבות שמקבלות הכוונה ברמה מקצועית גבוהה שאגב זמינה בחינם ובלי שום התחייבות. 
זה בדיוק מה שקורה למשפחות שקנו דירה, למרות שבהתחלה זו נראה להם "משימה בלתי אפשרית": נקודת המפנה מגיעה כאשר אותן משפחות מקבלות תמונת מצב מלאה, שמאפשרת להם להבין איזו דירה נמצאת בהישג ידם, באיזה טווח זמן ואיזה פעולות צריך לבצע כדי להגיע אליה. אז אפשר לתכנן את תהליך ההתבססות של המשפחה. זה מה שאנחנו עושים בתכנית "עוגן לבית": מעניקים ייעוץ וליווי מקצועיים, ללא תשלום וללא התחייבות, לזוגות שרוצים לרכוש את הדירה הראשונה שלהם. 
ייעוץ וליווי מקצועיים בחינם? איך זה יכול להיות?
את מיזם עוגן לבית מפעילה עמותת עוגן – ארגון חברתי ללא מטרת רווח. פעילות הארגון מתאפשרת בעזרת גיוס כספים מתורמים ומשקיעים חברתיים בארץ ובעולם, שיש להם אידיאולוגיה: ליצור מציאות שבה לכל משפחה בישראל יהיה בית משלה.
לאחר שכבר ליווינו מאות משפחות לרכישת דירה (ובמקביל אנחנו מלווים מאות משפחות נוספות), אנחנו יכולים להגיד בפה מלא: גם אם נדמה לכם שאתם לא יכולים להגיע לדירה, קיים סיכוי טוב שזה בכל זאת אפשרי. 
ההחלטה לפנות לגוף עתיר ניסיון שיכול לחשוף אתכם למגוון האפשרויות הקיימות (כולל כאלה שאולי אתם לא מכירים), תוכל לסייע לכם לעשות את מה שנראה לכם כרגע כחלום רחוק. 
מה כולל הליווי של עוגן לבית?
לעיתים קרובות אנחנו לא מודעים ליכולת שלנו לקנות דירה פשוט כי אף אחד לא ישב איתנו, פרס בפנינו את האפשרויות ותכנן את הצעדים בדרך להשגת היעד בהתאם ליכולות שלנו. אנחנו ב- "עוגן לבית" רוצים לשנות את המצב הזה, באמצעות ייעוץ וליווי שניתנים ללא תשלום
תהליך הליווי של מומחי עוגן לבית כולל מספר שלבים:
מיפוי המצב הקיים – כדי להבין את המצב ההתחלתי, בשלב הראשון ננתח את המצב הכלכלי של המשפחה בחשיבה יוזמת ויצירתית: מה גובה ההכנסות וההוצאות וכיצד ניתן להגדיל את ההכנסות ולצמצם את ההוצאות בלי לפגוע באיכות החיים, האם יש למשפחה הון עצמי ובאילו דרכים אפשר להגדיל אותו, ועוד. 
בניית תכנית פעולה – המומחים שלנוי יסייעו לכם לבנות תכנית פעולה מעשית עבורכם שתביא אתכם לדירה בטווח המיידי או לשפר את המצב הכלכלי כדי לאפשר לכם לקנות דירה, תוך פרק זמן מוגדר. לאורך התהליך, משפחות רבות מגלות שיש להן הרבה יותר חופש בחירה משחשבו בתחילת הדרך, גם לגבי הגדלת ההכנסות וגם לגבי צמצום הוצאות שאינן הכרחיות.
אפיון ובחירת הנכס – בהתאם לצרכים וליכולות הפיננסיות, המומחים של עוגן לבית יסייעו לכם בתהליך בחירת הנכס. זאת כדי לרכוש דירה שתאפשר למשפחה לעמוד בהחזרי המשכנתא. לצורך כך, נבדוק בין היתר את האפשרות לקנות דירה זולה יותר בהווה, להחליף את הוצאות השכירות במשכנתא ולשפר דיור כאשר המצב הכלכלי יאפשר זאת. 
ליווי ברכישת הנכס – צוות עוגן לבית מסייע לכל משפחה בהתאם לצורך שלה, מחיפוש נכסים ועד הפנייה לאנשי מקצוע כמו שמאים ויועצי משכנתא.  
אנחנו רוצים להדגיש שאין ל- "עוגן לבית" שום רצון למכור שירותים כלשהם לזוגות שמגיעים לייעוץ. המטרה שלנו היא אך ורק לסייע לכמה שיותר משפחות בישראל להגיע לבית משלהן.
ועוד דבר: במקרים מסוימים ובהמלצת מומחי "עוגן לבית", ארגון האם "עוגן" מעניק למשפחות הלוואה ללא ריבית בגובה עד 100 אלף שקלים לצורך השלמת ההון העצמי הנחוץ לרכישת הדירה. ההלוואה תוענק אך ורק למשפחות שידבקו בתכנית שתגובש ביחד עמם, לאחר שתיבדק יכולתן לעמוד בהחזרי המשכנתא וההלוואה. 
בשורה התחתונה חשוב להבין שאין כאן קסמים, אך בעזרת נחישות ודבקות בתכנית אפשר להגיע לדירה. 
מיהו "עוגן", ארגון האם של "עוגן לבית"?
"עוגן" הוא ארגון פיננסי חברתי ללא מטרת רווח, אשר מגייס כספים מתורמים וממשקיעים חברתיים בארץ ובעולם ומציע הלוואות ללא ריבית למשפחות במצבי מצוקה זמנית (למניעת הדרדרות ולהתגברות על תקופות מאתגרות בחיים) ולזוגות צעירים שזקוקים להשלמת הון עצמי לצורך רכישת דירה. בקרוב, "עוגן" יציע גם הלוואות בריבית נמוכה ליזמים שמקימים עסקים, לבעלי עסקים קטנים פעילים וכן לעמותות. בנוסף, בשנים הקרובות "עוגן" עתיד להפוך לבנק החברתי הראשון בישראל.
עוגן שואף להביא רמה חדשה של צדק ושוויון הזדמנויות לזירה הפיננסית בישראל. הגישה המקצועית והשרותית של עוגן מתאפיינת ברוח חברתית, גמישה ואכפתית, בכל מגעי הארגון עם לקוחותיו. הייחוד של עוגן הוא בכך שעובדי עוגן ומנהלי הארגון מונעים על ידי רצון עמוק לסייע ללקוחות לשפר את חייהם באמצעות ההלוואה שהם מקבלים מעוגן. משום כך, סיסמת עוגן היא: "הלוואות משנות חיים".
 
רוצים לקנות בית אבל קשה לכם להאמין שזה אפשרי? אנחנו מזמינים אתכם להתקשר אלינו ולגלות אפשרויות שאולי לא הכרתם, בדרך להגשמת החלום. מקסימום תרוויחו...