מותו של נועם סגל, מחלוצי מאבק הגז בישראל, תפס את סביבתו בהפתעה גמורה. סגל, בן 44, היה מנכ"ל הפורום הישראלי לאנרגיה, פעיל במאבקים סביבתיים רבים, במגמה ירוקה ולמען העלאת המודעות לחשיבות התחבורה הציבורית. הוא הלך לעולמו בגיל 44, אחרי מאבק קצר במחלת הסרטן.  סגל היה בעיצומו של פוסט-דוקטורט באנגליה, בנושא פתרונות בני קיימא לסוגיית המים והאנרגיה במזרח התיכון. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים קטנים.


 

ח"כ שלי יחימוביץ' ספדה לו בפייסבוק: "בחלומות שלי על עולם טוב יותר, נועם כיכב תמיד כמי שיתווה מדיניות ודרך. הוא היה מומחה שאין שני לו לנושאי אנרגיה, גז ונפט; לתחבורה, לאיכות סביבה ולקיימות. הוא ליווה אותי, יעץ לי, והיה שותף בכיר לאין סוף מאבקים: ועדת ששינסקי, יצוא הגז, הפרטת הקרקעות. הוא היה שותף לכתיבתם והובלתם של חוקים כמו חוק הקסדה וחוק הנגשת מידע בזמן אמת בתחבורה הציבורית. העולם יהיה פחות טוב בלי נועם, וזה כואב".


בתנועה לאיכות השלטון כתבו: "נועם סגל היה מייסד, מנכ"ל וחוקר מדיניות בפורום הישראלי לאנרגיה. מקצוען מהמדרגה הראשונה, צנוע וישר, מאלו שלא חיפשו קרדיט על העבודה הקשה שלהם. מומחה לנושאי אנרגיה, גז ונפט, בעל ידע בלתי נדלה, כשלנגד עיניו עמדה טובת הציבור, כל הזמן. אובדן אמתי לציבור הישראלי כולו. הוא היה שותף איתנו במאבק מול מתווה הגז, תוך שאנו למדים ממנו רבות".

יוסי דורפמן, ממובילי מחאת הגז, סיפר למעריב כי "הוא היה מהראשונים שעלו על נושא הגז. כשאיש עוד לא עסק בכך, הוא כבר הבין שמדובר בנושא חשוב שהישראלים בכלל לא מודעים לו. בלי נועם סגל, לא היה דבר כזה מאבק הגז. בטח לא באופן שבו אנחנו מכירים אותו היום".