שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הגיב הערב (ראשון) בעוקצנות להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לדחות את בקשתו להורות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות ההסלמה ברצועת עזה: "בסה"כ היועץ בעניין הזה ככל הנראה פועל בגישה של חוסר אקטביזם ואני מקווה שגם בעתיד היועצים המשפטיים יהיו מאוד לא אקטיביסטים", אמר.

"כבר 10 שנים שתושבי הדרום תחת איום החמאס, כולל לפני כמה דקות, וממשלת ישראל מרימה ידיים", תקף השר, שהוסיף: "יש מה לעשות, לא ייתכן שאנחנו מדינת ישראל הענקית לא תדע מה לעשות. זאת בדיחה, אני הנחתי תוכנית מנע מבצעית, כמו שעשיתי בצוק איתן, שהביאה להשמדת מנהרות הטרור. הבאתי תוכנית ביעור חמץ לטיפול בחמאס - זה לא קסם, אבל טרור החמאס הוא לא ברירת גורל". 
אבל לא קיבלו את עמדתך.
"אני עקשן כשמדובר על חיי תושבי הדרום. ירדתי לקיבות עלומים, אני חי ורואה עצמי כשגריר תושבי הדרום בקבינט, ואני לא מוכן לקבל שילדים, גם עוד 20 שנה, ישמעו צבע אדום. אני קובע חד משמעית שהיחס לתושבי הדרום הוא לא כמו היחס לתושבי תל אביב. כשעפים שני טילים לים יש מאה הפצצות, אבל כשיש טילים לאשקלון או שדרות לאף אחד לא אכפת".

לדבריו, "כשאהיה שר הביטחון אצליח איפה שברק נכשל ובוגי. אני לא חושב שראש הממשלה עושה את זה בגלל בחירות, אני חושב שהוא ראש ממשלה טוב, אבל בכל מה שקשור לחמאס, למחבלים - כל שרי הביטחון הכשילו אותו. הוא מינה את האנשים האלה, והוא גם נכשל כראש המערכת. אני מוכן לקחת את זה על עצמי לטפל בחמאס".
ראש הממשלה נכנע לחמאס?
"חד משמעית יש פה כניעה של ממשלת ישראל לחמאס. יורים על רבע פחון ואז מתיישרים לדרישות של הניה וסנוואר. הכלכלה התחזקה, יש יחסי חוץ, אבל אין הרתעת מחבלים ויש משפטיזציה של צה"ל. 
כשנשאל האם יש אפשרות שיישב בממשלה בראשות כחול-לבן, אמר: "אני בשום קונסטלציה לא אכנס לממשלת לפיד-גנץ, הם לא חלק מהפתרון, אלא מהבעיה, כמו עם החיזבאללה, שהטילים לא החלידו, גם בעזה הם לא מחלידים. אני לא נכנס לממשלת שמאל. האיום הגדול לתושבי הדרום הוא גנץ במשרד הביטחון ולפיד במשרד המשפטים. אני נאבק ובדרך כלל מצליח בקבינט, כמו בצוק איתן, כמו בתנועה האסלאמית וכמו נגד שחרור מחבלים - אני עקשן בנוגע לביטחון תושבי הדרום".