כ-6,000 איש השתתפו בצעדת האקלים שנערכה במסגרת יום כדור הארץ ביום שישי האחרון ביניהם פעילי ים רבים למען הקמת שמורות טבע ימיות. פעילי הים שהשתתפו, בהובלת קואליציית אנשי הים התיכון' מבית 'אנו עושים שינוי', חברים בארגוני סביבה, ביניהם מ מגמה ירוקה, צלול אקואושיין ועוד רבים, נשאו כריש ענק באורך של 5.5 מטרים, העשוי פסולת שנמשתה מהים וקראו יחד להקמת שמורות טבע ימיות שיגנו על הטבע ואלפי סוגי החי והצומח הנמצאים בו.

לאורך המצעד נחסמו כבישים מרכזיים בתל אביב, התקיימו הופעות של אמנים, הוצגו מייצגים מרהיבים בנושאים סביבתיים, הוצבו דוכנים שונים והתקיימו פעילויות בנושאים סביבתיים וחברתיים- כל אלה נועדו להעביר מסר בקול אחד חזק וברור מצד אזרחים מודאגים וחפצי חיים: אין לנו רגע אחד לבזבז. 12 שנה חולפות ביעף ולכן הממשלה הנכנסת כבר בבחירות הנוכחיות חייבת להיענות לצו השעה ולעצור את משבר האקלים כבר עכשיו.
המצעד החל בשעות הבוקר בגן מאיר, שם התקיים מצעד הפנינג אקלים מרהיב שכלל מיצגים שונים, פלאשמוב (ריקוד המוני) בקריאה להרחקת אסדות הגז מחופי ישראל, עמדת צילום בתוך רשת דיג לקידום שמורות טבע ימיות, כריש ענק באורך של כ- 6 מטרים, שעשוי כולו מפסולת ים שנמשתה מהים (שקיות פלסטיק, בקבוקים ועוד) ביוזמת 'אנשי הים התיכון' מבית 'אנו עושים שינוי', דוכנים, הפעלות בנושאים סביבתיים ועוד. 

אורי נחמני, פעילה בארגון מגמה ירוקה ואחת ממארגנות המצעד נאמה באירוע וקראה לישראל ליישם מדיניות אנרגטית חדשה, הבנויה על אנרגיה מתחדשת: "אנחנו נבחר רק בממשלה שתשים על ראש סדר העדיפיות שלה את משבר האקלים, זה למען העתיד של כולנו. אין לנו זמן לחכות, זה בוער עכשיו! לעצור את משבר האקלים זו המשימה החשובה ביותר של הדור שלי, זו המשימה של כל אחד ואחת מכם, ואנחנו לא נפסיק עד שהשינוי יגיע, ישראל דורשת אנרגיה מתחדשת!"
 
המצעד הסתיים בשעות הצהריים בקריית הממשלה, שם התקיימה עצרת מרכזית ובה נשמעו קריאות לפוליטיקאים להפסיק לטמון את הראש בחול כי המשבר הזה הוא במשמרת שלהם ובאחריותם הבלעדית. בסיום העצרת הופיעו הדג נחש והראפרית 'אקו'. בין הארגונים שהובילו את המצעד: מגמה ירוקה, צלול, שומרי הבית, הרשת הירוקה, גרינפיס, ארגון חיים וסביבה, החברה להגנת הטבע, אנשי הים התיכון תל אביב-יפו הירוקה ועוד.