פרשת "משחקי חברה" לא שוכחת גם שש שנים אחרי: בחודש דצמבר האחרון פרצה מהומה בטקס ההוקרה לאייל גולן במשכן הכנסת לאחר שפעילות פרצו בצעקות "בושה בושה". הטקס הופסק ואנשי משמר הכנסת הוציאו אותן מהאולם. היום (ראשון) פורסם בתוכניתו של גיא פינס כי הזמר החליט לשלוח מכתב התראה לפני תביעה לאותן נשים, שלטענתו של הזמר השפילו אותו בפומבי ובמכוון.



בנוסף, מתייחסים גולן ועורכי דינו לקמפיין רשת שקודם באותה תקופה תחת הכותרת "יש לי רק חלום" המתייחס לשירו של הזמר, בו הנשים קוראות: "יש לי רק חלום שבכנסת יעלו על דעתם לתת כבוד לנפגעות של אייל גולן ולאינספור הנפגעות האחרות, ולפעול למיגור תופעות של ניצול ופגיעה מינית, לפני שממהרים לכבד את הפוגעים".



אחת הנשים שצעקו נגד גולן בטקס סיפרה בתוכנית על הרגע בו קיבלה את המכתב: "לא רציתי להיכנס למלחמה עם אף אחד, זו הייתה אמירה חברתית נטו, האישומים שיש נגדו לכאורה הם חמורים מספיק כדי שזו תהיה בושה לתת לו פרס בכנסת". והוסיפה: "אני יוצאת נגד המדיניות לפיה מתעלמים ממי שמתלונן על פגיעות מיניות. עובדה שהוא הצליח להשתיק את המתלוננות ועכשיו הוא מנסה להשתיק אותנו".



 אייל גולן בכנסת עם פנינה רוזנבלום ונאוה בוקר. צלם : אלוני מור
אייל גולן בכנסת עם פנינה רוזנבלום ונאוה בוקר. צלם : אלוני מור



כעת, גולן דורש מאותן נשים שפוצצו את הטקס להסיר את הקמפיין מהרשת ובנוסף גם לפרסם התנצלות פומבית תוך 24 שעות, אחרת הוא יגיש נגדן תביעה.




״מדובר בפרסום פוגעני שנעשה על ידי הגב׳ אביגיל במסגרת ארגון זה, שכל תכליתו לעורר פרובוקציות, לפעול להחרמת מרשי בכנסת ישראל ולמנוע קבלת אות הוקרה . אין מדובר במחאה לגיטימית, אלא בדברי בלע קשים וחמורים שפורסמו ביודעין, כאשר ידוע שאין בכך כל אמת. האלימות המילולית שננקטה כלפיי מרשי נעשתה רק כדי להתפרסם על גבו ולראייה אותם גורמים רצו להתראיין מיד בכל כלי תקשורת אפשרי. אשר על כן נדרשת אותה גורם ספציפי שקיבלה את המכתב להתנצל בפני מרשי ולפעול כנדרש במכתב הדרישה. שמו הטוב של מרשי הוא כל מה שיש לו ומי שיפגע בשם הזה, ייאלץ לתת את הדין בבית המשפט.
עורך דינו של הזמר, שי אליאס: "מדובר בפרסום פוגעני שנעשה על ידי הגברת אביגיל במסגרת ארגון זה, שכל תכליתו לעורר פרובוקציות, לפעול להחרמת מרשי בכנסת ישראל ולמנוע קבלת אות הוקרה. אין מדובר במחאה לגיטימית, אלא בדברי בלע קשים וחמורים שפורסמו ביודעין, כאשר ידוע שאין בכך כל אמת. האלימות המילולית שננקטה כלפיי מרשי נעשתה רק כדי להתפרסם על גבו, ולראייה אותם גורמים רצו להתראיין מיד בכל כלי תקשורת אפשרי. אשר על כן נדרש הגורם שקיבל את המכתב להתנצל בפני מרשי ולפעול כנדרש במכתב. שמו הטוב של מרשי הוא כל מה שיש לו ומי שיפגע בשם הזה, ייאלץ לתת את הדין בבית המשפט".
 
כזכור, החלטת שדולת הכנסת להעניק את פרס הזמר העברי לגולן, עוררה סערה גדולה הן בקרב תומכיו והן בקרב מתנגדיו. עם זאת, על אף הביקורות והרעש הציבורי, גולן הגיע לטקס ההוקרה לקבל את הפרס שהעניקה לו שדולת הכנסת, ובראשה ח"כ נאווה בוקר (ליכוד).

באותו יום, חברת הכנסת לשעבר פנינה רוזנבלום עלתה לבמה וצעק לעבר המפגינות "זה לא בסדר, אייל גולן יצא זכאי". המהומה נמשכה דקות ארוכות וח"כ נאוה בוקר אמרה "לא להתרגש, זה היה צפוי". גולן עמד על הבמה והתבונן במתרחש ואחר כך החל לשיר את שירו "צליל מיתר" לקול תשואות הקהל.



מארגון לוט"ם נמסר לתוכנית: "הבחירה של גולן לפעול באלימות משפטית כלפי נשים צעירות שבאומץ מחו כנגד אלימות מינית, קשר השתיקה סביבה והלגיטימציה הממסדית והחברתית אליה, מעוררת אי נוחות רבה ומעידה עליו ועל אופיו. מעשיו והתנהגותו של אייל גולן הם אלו המכפישים את שמו, בעוד שאנחנו פעלנו בגבולות חופש הביטוי והאמת במטרה להעלות את הדיון לשיח ציבורי. כעת אנו, ארגון לוט"ם, קיבלנו את הכבוד להצטרף לרשימה ארוכה של 'נתבעים' שמעזים לבקר את אייל גולן ואת הערכים שהוא מבקש בעקשנות לסמל. נשים וגברים עומדים מאוחדים כנגד מציאות בה נשים הן צעצוע מיני עבור בעלי כוח וכסף. אנחנו נמשיך לזעוק עד שיהיה כאן עולם טוב יותר".



עורך דינו של גולן, שי אליאס מסר: "מדובר בפרסום פוגעני שנעשה על ידי הגב׳ אביגיל במסגרת ארגון זה, שכל תכליתו לעורר פרובוקציות, לפעול להחרמת מרשי בכנסת ישראל ולמנוע קבלת אות הוקרה . אין מדובר במחאה לגיטימית, אלא בדברי בלע קשים וחמורים שפורסמו ביודעין, כאשר ידוע שאין בכך כל אמת. האלימות המילולית שננקטה כלפיי מרשי נעשתה רק כדי להתפרסם על גבו ולראייה אותם גורמים רצו להתראיין מיד בכל כלי תקשורת אפשרי. אשר על כן נדרשת אותה גורם ספציפי שקיבלה את המכתב להתנצל בפני מרשי ולפעול כנדרש במכתב הדרישה. שמו הטוב של מרשי הוא כל מה שיש לו ומי שיפגע בשם הזה, ייאלץ לתת את הדין בבית המשפט".