ההדלפות מישיבות סגורות בנוכחותו של יו"ר כחול לבן בני גנץ נמשכות: "החדשות 13" חשפו היום (ראשון) הקלטות נוספות משיחות סגורות, בהן גנץ התייחס לאפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו יזכה בבחירות, לפרשת הצוללות ואף תקף את שלושת שותפיו למפלגת כחול לבן, יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי. 



בנוגע לאפשרות שנתניהו יהיה זה שיקים את הממשלה הבאה, בשיחות סגורות אמר גנץ דברים שונים משהוא אורמ בציבור, תוך שהוא מסביר את נכונותו לשבת בממשלת נתניהו, בשל החשש מממשלת ימין קיצוני. "נגיד שהוא (נתניהו) ינצח את הבחירות, שבוע אחרי זה טראמפ שם תכנית ועם ישראל מסתכל על בני גנץ ואומר 'בוא נאתרג את הנתניהו הזה' כי אחרת סמוטריץ' יהרוג לנו את האופציה האחרונה לעשות משהו. אז כשאני אגיע לרגע הזה, אני צריך לראות. ואז אני אגיד לנתניהו 'סליחה, זה בלי סמוטריץ', זה בלי זה, זה בלי זה, זה כחול לבן-ליכוד, בוא נדבר. ממשלת אחדות בין כחול לבן לבין ליכוד. אתה, מהיום שמתחיל המשפט שלך, נכנס לנבצרות של חודשיים עד שהמשפט שלך נגמר', לא יודע בדיוק מה, נוציא איזשהו סידור".



בנוגע לפרשת הצוללות, אמר גנץ כי "צוללות שאף אחד לא צריך אותן. (נתניהו) אישר למצרים צוללות שאף אחד לא צריך אותן. הדוד שלו מוכר פלדה והוא מקבל מזה עמלות, הוא מעלה את המחיר. הוא ימכור את הביטחון שלנו ... על מה אנחנו מדברים? על מה אנחנו מדברים? פשוט מכר את המדינה". עוד אמר גנץ כי "מי שלא חקר את הצוללת השישית, לא יכול לפתוח את הצוללת השביעית, שמינית, תשיעית ... מי שלא חקר את ספינות המגן, לא ימצא את הסיפור הזה. ואני חושב שגם מנדלבליט פחד לחקור את זה ... ואם הוא היה חוקר את ביבי על הסיפור הזה, מדינת ישראל לא הייתה מקבלת את הצוללות. הוא פוחד שיגידו שזה פגע בביטחון המדינה וסיפורים ועניינים". 



לבסוף תקף גנץ את שותפיו להנהגת כחול לבן, ובעיקר את קודמו בתפקיד הרמטכ"ל גבי אשכנזי, שלטענתו לא גיבה אותו די בראיון שהעניק האחרון. "ראינו את הכתבה (הריאיון שנתן אשכנזי לעיתונאית דנה ויס) ביחד אצלו בבית, כל הארבעה. הוא היה נורא לחוץ לפני שזה שודר. הוא הזיע, מסכן. ממש הזיע. הוא היה הרבה יותר רגוע אחר כך, כי פרגנו לו". 



"מה שיש לי להגיד לו – אני אגיד לו בארבע עיניים. אני חושב שהוא לא היה בסדר, הוא היה צריך להגיד 'בני יהיה ראש ממשלה מצוין. הוא בתוך הסיפור הזה. כבר שנה וחצי הוא נערך לסיפור הזה. אני הצטרפתי אליו לאחרונה, אני אחריו. הוא יותר מתאים ממני בשלב הזה להיות ראש ממשלה ואחר כך נראה'",הוסיף, באף אחד אני לא בטוח. באף אחד מהשלושה (לפיד, יעלון ואשכנזי) אני לא בטוח. אני לא בטוח באף אחד".

האם המוסד הדליף את הפריצה לטלפון?

במקביל לכך, גנץ דורש לחקור האם המוסד הוא זה שעומד מאחורי הדלפת הפריצה לטלפון שלו. לפי דיווח במהדורת "החדשות", גנץ פנה לשב"כ ודרש לחקור אם המוסד הוא זה שעמד מאחורי ההדלפה, לפיה המודיעין האיראני פרץ למכשיר הסלולרי של הרמטכ"ל לשעבר לפני מספר שבועות ושאב את כל תכולתו. מכחול-לבן נמסר כי הם לא מתכוונים להתייחס לנושאים הקשורים לנושאי ביטחון. 



כזכור, על פי הפרסום,  שני בכירים בשב"כ הגיעו לפגישה לפני כחודשיים עם גנץ והודיעו לו שהסלולרי שהוא מחזיק ברשותו נפרץ על ידי שירותי המודיעין האיראניים, ותכולתו כולל פרטים אישיים ותכתובות מקצועיות, הגיעו לידי אותם הגורמים.



גנץ התייחס אף הוא לנושא בראיונות שהעניק ואמר: "קיבלתי דיווח על האיראנים אני חושב שיש עוד אנשים שמעורבים. אני אשמור על הטלפון שלי, אני אשמור על המדינה ואני אבטיח שאף אחד מהאנשים שנמצאים סביבנו לא יזכה לקבל יכולות אסטרטגיות, שהסכנה שלהן למדינת ישראל ולחופש האסטרטגי שלה גבוהה פי מיליון מהדבר הכי חמור שלא קיים בתוך הפלאפון שלי".



לפני שבועיים  פנתה מפלגת כחול לבן ליועץ המשפטי ד"ר אביחי מנדלבליט בבקשה "להורות על בדיקה דחופה" במטרה לגלות מי עומדים מאחורי פרסום "הפריצה האיראנית" למכשיר הטלפון הסלולרי של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ. בפנייה נטען כי העקבות מובילים "ללשכה מסוימת מאוד בירושלים". 



ראש הממשלה ויו"ר מפלגת הליכוד, בנימין נתניהו, התייחס לאחר מכן באירוע של מפלגתו בירושלים לפרשת הפריצה לטלפון הסלולרי של יו"ר רשימת כחול לבן: "אני מגנה בתוקף את ההתקפות הפרועות של לפיד וגנץ נגד המוסד והשב"כ ונגדי", אמר. "אנחנו שומרים על ביטחון ישראל. וגם אם הפאניקה מובנת, להתקפות האלה אין מקום. אני קורא ללפיד וגנץ להפסיק לתקוף את השב"כ והמוסד ולהשאיר אותם מחוץ לפוליטיקה".



עוד אמר נתניהו כי "עכשיו מסתבר שבזמן שאני הוריתי לפרוץ לארכיון הגרעין של איראן, איראן פרצה לטלפון הנייד של בני גנץ, וזה אירוני משתי סיבות: גנץ היה יושב-ראש חברת סייבר שפשטה את הרגל. הוא היה אמור לשמור על הטלפון שלו - וזה מחדל אישי שלו. אם גנץ לא הצליח לשמור על הטלפון שלו, איך הוא ישמור על המדינה שלנו?"."שנית", הוסיף נתניהו, "גנץ ולפיד תמכו בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן - ההסכם שאני נלחמתי בו ובסוף פעלתי לשכנע, לשמחתי בהצלחה, את נשיא ארה"ב לפרוש מההסכם ולהטיל סנקציות מחודשות על איראן".



לפיד, כזכור, הכחיש לא מכבר את טענותיו של נתניהו על תמיכתו בהסכם הגרעין לכאורה - ואמר כי השניים אף קיימו שיחות בנושא בעבר ופעלו כנגד ההסכם במקביל. בסיום דבריו, אמר נתניהו כי הוא "מקווה שגנץ ולפיד, שלא מבינים באיזו סביבה אנחנו חיים ועם איזה משטר יש לנו עסק, ילמדו את הלקח - אבל אני לא בונה על זה. הם לא אלה שיכולים להגן על ישראל מול האיומים שבאים מצד איראן וכל יום מוכיח את זה מחדש".



נתניהו: "השאירו את המוסד והשב"כ מחוץ לפוליטיקה"



נתניהו אמר הערב כי "אני קורא ללפיד וגנץ לגלות אחריות, להתעשת, להיות ממלכתיים ולהשאיר את המוסד והשב"כ, מנדבכי ביטחון ישראל, מחוץ לפוליטיקה. יש לנו מספיק דברים לריב עליהם - לא על הגופים הנפלאים האלה".
בתגובה לדברי נתניהו אמרו בכחול לבן: "ביבי נתניהו שמדליף יום אחרי יום מידע סודי בניסיון להגן על עצמו בפרשת הצוללות, ומוציא מידע מדיוני קבינט על בסיס קבוע כדי לפגוע בבני גנץ, הוא האחרון שיכול לדבר נגד הדלפות.  בתור התחלה- על נתניהו להתחייב פומבית להפסיק להפיץ פייק ניוז והכפשות על בני גנץ רק כי הוא בהיסטריה מזה שהוא עומד להפסיד בבחירות".