בפרקליטות סבורים כי נתן מיליקובסקי, בן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא אמר אמת בעדותו בתיק 1,000 (המתנות), כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13. לפי הדיווח, בפרקליטות לא הבינו איך המניות בחברת הפלדה לא הופיעו בעדותו של מיליקובסקי, ועתה סבורים כי בעדותו בתיק המתנות, לא אמר אמת. על פי החשד, הוא לא פירט כנדרש את הקשרים העסקיים בינו לבין נתניהו לאחר הבחירות, וכעת ייתכן שיהיו חקירות נוספות של הנושא.



כזכור, השותפות בין נתניהו לבן דודו, נתן מיליקובסקי, נחשפה עם סירוב ועדת ההיתרים לאפשר לראש הממשלה לקבל תרומה למימון ההגנה המשפטית. נתניהו ובן דודו החזיקו במניות של חברת "סידריפט", שהיתה ספק של חברת "גרפטק", שהיתה ספקית של תאגיד תיסנקרופ - אשר עמדה במרכז פרשת הצוללות. על פי הטענות, כשמכר את המניות, נתניהו הרוויח 16 מיליון שקלים.



נתניהו ביקש מהוועדה לאשר לו לקבל מיליון דולר מאנשי עסקים, אחד מהם בן דודו, אולם הוועדה דחתה את בקשתו פעמיים פה אחד. בהחלטותיה הסתמכה הוועדה על תקדימים ועל העובדה שמהצהרות ההון של נתניהו לומדים שהוא איש אמיד.



השופט בדימוס עוני חבש, שעמד בראשות הוועדה שהחליטה למנוע מראש הממשלה לקבל את התרומות למימון הוצאותיו המשפטיות התפטר מתפקידו לפני שבועיים, וטען כי הוא עשה זאת בשל לחצים פוליטיים.