נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן נחל מפלה הלילה (שני) לאחר שמפלגתו, מפלגת הצדק והרווחה, הפסידה לראשונה את השליטה בבירה אנקרה בבחירות המקומיות ומדבריו השתמע כי הפסידה את השליטה גם בעיר הגדולה במדינה, איסטנבול. ארדואן, ששלט בפוליטיקה הטורקית מאז שעלה לשלטון לפני 16 שנים ושלט במדינה ביד ברזל, ניהל קמפיין בלתי פוסק בחודשיים שלפני הבחירות, אותן הגדיר "עניין של הישרדות" עבור טורקיה.

"העם הצביע בעד הדמוקרטיה, הוא בחר בדמוקרטיה", אמר מנהיג האופוזיציה קמאל קיליצ'דרוגלו, שהכריז כי מומעדים של מפלגתו החילונית, "ברית העם הרפובליקנית", ניצחו את מועמדי מפלגת השלטון באנקרה ואיסטנבול והחזיקו בשליטה בעיר השלישית בגודלה איזמיר.
 
הפסד עבור מפלגתו האסלאמיסטית של ארדואן בבירה אנקרה נחשב למכה משמעותית עבור הנשיא. הפסד באיסטנבול, בה פתח בקריירה הפוליטית שלו וכיהן כראש עיר בשנות התשעים, היא הפסד סימבולי גדול אף יותר וסימן לירידה בתמיכה בו.  

"אולי איבדנו את איסטנבול"

 
מפלגתו של הנשיא הפסידה באנקרה, לפי תוצאות ראשוניות של הבחירות המקומיות במדינה. מועמד מפלגת האופוזיציה "ברית העם" מנסור יבאס זכה ב-50.6 אחוזים, לאחר שנספרו 92 אחוזים מהקולות. למקום השני הגיע מחמט אוזהאסקי, מועמד מפלגתו של ארדואן עם 47.2 אחוזים מהקולות בלבד. 

מועמד מפלגת AKP וראש הממשלה לשעבר, בינאלי יילדירים, הכריז על ניצחון באיסטנבול מוקדם יותר, במהלך שהאופוזיציה כינתה "מניפולציה", לאחר שהכריזה גם היא על ניצחון. בנאום שנשא מאוחר יותר, ארדואן הודה כי יתכן שמפלגתו הפסידה בעיר. "גם אם איבדנו את ראשות העיר, זכינו במחוזות. נערער על התוצאות איפה שצריך", אמר. 

משרדו של ארדואן נאלץ להכחיש כי דבריו סתרו את הכרזת הניצחון של מועמד מפלגתו. "נשיאנו לא אמר דבר על איסטנבול שסתר את דבריו של מר יילדירים", צייץ לאחר מכן דוברו של הנשיא הטורקי.