על רקע מאמצי ההסדרה בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי, מרחב הדייג ברצועת עזה הוגדל היום (שני) לטווח של עד 15 מיילים ימיים. במפקדת לתיאום פעולות הממשלה בשטחים ציינו כי "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". 
"מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון", הוסיפו.

צה”ל לא מפנה לעת עתה כוחות שבאו לתגבר את עוטף עזה, חמאס ממשיך לשמור על איפוק בתקווה שההקלות יימשכו ובימין גוברת הביקורת נגד המאמצים להגיע להסדר עם ארגון הטרור. הצבא ימשיך לשמור גם בימים הקרובים על כוננות גבוהה בדרום. בשלב הזה החטיבות הנוספות שהוקפצו לאזור עזה - צנחנים, גולני וחטיבה 7 של השריון, יחידות תותחנים ומפקדת אוגדה 162 - יישארו בדרום  נוכח האפשרות שלמרות ההבנות עם חמאס עלולים להתפתח גם תרחישים אחרים.
 
בהתאם להסכמות שהושגו, באמצעות התיווך המצרי בין ישראל לחמאס, מעברי הסחורות בכרם שלום ובמעבר ארז נפתחו כבר אתמול במתכונת הרגילה. לפי הדיווחים הפלסטיניים יורחב מרחב הדיג ברצועה, בחלק מהאזורים, בהתאם לשיקולים ביטחוניים עד ל־15 מייל מהחוף. למרות הצעדים הללו מצד ישראל נמשך ירי הרקטות מהרצועה גם אתמול. שלשום בלילה, בסביבות אחת אחרי חצות, שיגרו מחבלים מטח של רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול, ואלה התפוצצו בשטח פתוח, ללא נזק או נפגעים. ישראל בחרה להשיב בתגובה מאופקת מאוד של ירי טנקים לעבר עמדות חמאס לא מאויישות.
 
בסביבות השעה 17:00 בוצע ירי נוסף מהרצועה. אזעקות הופעלו במועצה האזורית שער הנגב, אך בצה”ל סבורים שפצצת המרגמה שנורתה נחתה בשטח פלסטיני סמוך לגדר. עד לסגירת הגיליון לא הגיב צה"ל על הירי הזה. בישראל מעריכים שלא חמאס הוא שביצע את הירי. בשלב זה, על פי התגובה הישראלית המאופקת מאוד, נותנים לחמאס הזדמנות להשתלט על הירי, לפני החלטות להחריף שוב את תגובות צה”ל.
 
מי שמסרב להשלים עם המדיניות הזאת הוא נפתלי בנט, יו”ר הימין החדש, שר החינוך וחבר הקבינט המדיני ביטחוני. בנט פנה אתמול ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה  שיורה לראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את הקבינט לאלתר, לאחר שהפורום לא כונס אתמול. מנדלבליט דחה את הבקשה.
 
בפנייתו הסביר בנט כי “לא סביר בעיניי כי ניהול אירועים ביטחוניים כה מהותיים מתבצע על ידי ראש הממשלה ומערכת הביטחון בלבד, מבלי ששרי הקבינט המדיני־ביטחוני, הנושאים באחריות על פי חוק, נותנים על כך את הדעת״. לאחר ביטול ישיבת הקבינט אתמול, כנראה בעקבות נחיתת נשיא ברזיל ז’איר בולסנארו, קיבלו השרים זימון לדיון קבינט ביום רביעי. אולם, כשעה לאחר שפורסם כי בנט פנה ליועץ המשפטי לממשלה, קיבלו השרים הודעת ביטול. יש לציין כי מאז שראש הממשלה קיצר את ביקורו בארה”ב בעקבות פגיעת הטיל בבית בשרון, הוא לא כינס את הקבינט אף לא פעם אחת לשם עדכון או לקבלת החלטות.
 
מתברר כי הסיבה לביטול הישיבה ביום רביעי היא כינוס ישיבת סיעת הליכוד ברמת הגולן באותו היום. על כך אמר בנט כי ״ביטול הקבינט הביטחוני הוא הפקרת תושבי הדרום בשביל פוליטיקה. תושבי הדרום לא יכולים להיות בני ערובה של קמפיין בחירות״. בתשובתו הפנה מנדבליט את בנט לתקנון שאושר בישיבת הממשלה במאי 2015 ובו נקבע כי מי שאחראי לסדר היום הוא ראש הממשלה. עוד נקבע שם כי הקבינט אמור להתכנס פעם בשבועיים, אלא אם ראש הממשלה קבע אחרת. “הנושא מצוי באופן מובהק בתחום סמכויותיו ואחריותו של ראש הממשלה”, הבהיר מנדלבליט. “בנסיבות העניין הקונקרטיות איני מוצא כי הנושא מעורר שאלה משפטית אשר מצדיקה מעורבות מטעמי”.
 
ככל הנראה, הליכוד, ובמיוחד ראש הממשלה, לא רצו לכנס את הקבינט, מחשש שבנט ינצל את הדיון כדי להביע את התנגדותו להסדרה מול  חמאס ומיד אחרי הישיבה ציטוטים ממנה יפורסמו בתקשורת. “כשהופכים את הקבינט למקום שבו מעוררים מהומת בחירות, הדיון מאבד מערכו”, אמר אתמול השר יובל שטייניץ (הליכוד) בגלי צה”ל. עם זאת הוא העריך כי הקבינט בכל זאת יכונס לפני הבחירות. השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל (הליכוד) הייתה בוטה יותר ותקפה את בנט בערוץ הכנסת. “עם כל הכבוד לבנט, הוא לא מנהל פה את המדינה”, אמרה. “הוא לא שר הביטחון ולא נראה שיהיה בעתיד. הוא בפאניקה מאחוז החסימה. הוא מתנהל בצורה שמאוד פוגעת בביטחון ובקבינט - כדי לקבל כותרות”.
 
מועמד איחוד מפלגות הימין, איתמר בן גביר, הצטרף גם הוא לביקורת על מדיניות ישראל ואמר: “אדוני ראש הממשלה, אם אתה חותם עם החמאס - אין לך ממשלה”. “מי שחותם על הסכם הפסקת אש עם חמאס בוגד בתושבי הדרום ובחיילי צה”ל”, הוסיף. “אני לא בנט שחזק בדיבורים. לא אצביע בעד ממשלה שעושה הסכמים עם חמאס".
 
בתוך כך נשאל השר צחי הנגבי (הליכוד) אתמול בגלי צה”ל אם ישראל איבדה את כושר ההרתעה שלה נוכח התמונות שבהן מצד אחד של הגבול עומדות ארבע חטיבות של צה”ל ובצד האחר יחיא סינואר ואיסמעיל הנייה מצולמים בסלפי. על כך השיב השר הנגבי למראיין אמיר איבגי: “אתה קצת מצחיק אותי. אתה חושב שיש ישראלי אחד שבאמת אכפת לו מסלפי של סינואר עם איזה מפגין? זה קצת מצחיק שאתה מציג ארבע חטיבות שכאילו משימתן זה למנוע מסינואר להצטלם בסלפי. יש שם 2 מיליון אנשים. הם לא ייעלמו. אני מעריך שגם לא יהגרו ולא יתגיירו. יש מי שחושב שלממלכת הטרור הזאת צריך לשלוח את הבנים והבנות שלנו ולכבוש את דיר אל־ בלאח וג’בליה וחאן יונס. אנו לא חושבים כך”. 
 
“אנו חושבים שהמלחמה המוצלחת ביותר היא זאת שמנענו ולכן עשינו הכנות וגיוס מילואים”, המשיך הנגבי. “אבל אם נגיע להבנה שהם יחיו את חייהם שם ויהיה להם חשמל ודלק ומתקנים לטיהור שפכים, אף אחד מאיתנו לא יתקומם על כך”. ואילו ח”כ חיים ילין (העבודה), תושב חבל אשכול, אמר: “ראש ממשלה ששחרר בעסקת שליט את יחיא סנואר מקבל עכשיו ממנו תשובה באמצעות טילים וסלפי. לי באופן אישי מפריע שסינואר יכול להסתובב חופשי ולעשות סלפי בזמן שאני והילדים בעוטף עזה צריכים לשהות בממ”דים”.