חשיפת רשת הבוטים בטוויטר: העיתונאי רונן ברגמן שחשף הבוקר (שני) את הסיפור התייחס בשיחה עם אילה חסון לפרטי המידע המטרידים המופיעים בדוח. "מדובר בשימוש לא נאות ברשתות החברתיות", הסביר, "נבדק השימוש בטוויטר שביצעו כמה מאות חשבונות, שהחלו לפעול מיד לאחר הכרזת הבחירות". לדבריו, הציוצים שלהם הגיעו לכשני מיליון וחצי גולשים. "במדינה של כמעט תשעה מיליון איש מדובר בהשפעה גדולה מאוד", אמר, "הרשת הזו תוקפת בחריפות כל מי שנתפס כמתנגד לנתניהו ועוין לליכוד".
כבר יומיים מופעלים כבר עליי בוטים. בגלל זה חושבים שכל העיתונאים צבועים ולא רציניים.
"שימוש בחשבונות מזויפים בעת בחירות, הוא לכאורה עבירות פליליות של התחזות ומימון בחירות. הם יכולים להשפיע גם על השיח בלשון ביבים נוראית. בכל פעם שמתרחש פיק חדשותי, הרשת הזו נכנסת לפעולה ומעלה הילוך".

"אין ראייה שקושרת את הרשת ישירות לליכוד או לאף אחד מאנשיו", אמר בשיחה עם 103FM, "חשוב לציין שהרשת הזו לא מופעלת על ידי רובוטים אלא על ידי בני אדם וכדי לעשות זאת, צריך הרבה אנשים ומישהו שיסכים לשלם להם הרבה מאוד כסף". הוא המשיך וטען כי "אפשר לאתר זאת על ידי רשויות החקירה - אם המשטרה באמת תרצה לגלות את מקורות היא תוכל לעשות את זה. בבירור אפשר לומר שיש כאן רשת שנחשפת להרבה אנשים ומשפיעה על הבחירות".
מנהל מטה הסברה של הליכוד, ארז תדמור, התייחס לנושא ואמר כי "אין רשת של בוטים ולא של פייקים שמופעלת על ידי קמפיין הליכוד". בכיר הליכוד אמר כי לדעתו הפעלת רשת כזו אינה אפקטיבית "ההשפעה פה זניחה לעומת המאמץ שנדרש להפעיל בנושא. אין לרשת של הפייקים או הבוטים שום קשר לליכוד", ציין, "בשעות האחרונות יצרו קשר איתנו אנשים שהפעילו פרופיל פיקטיבי כדי לומר את דעתם ולא להיחשף להכפשות. בסוף מדובר באנשים אמיתיים". תדמור הדגיש: "מותר להם לתמוך בבנימין נתניהו ולצייץ אלפי פעמים. התחקיר הזה ברמתו הנמוכה הפך אנשים אמיתיים לבוטים ופייקים".
אז מאחורי כל הציוצים עומדים אנשים אמיתיים?
"ברור לי שלא מדובר בכל הציוצים אך חלק גדול מהאנשים יתבררו כאמיתיים שמתחבאים מאחורי פרופילים לא אמיתיים כדי לא לשלם את המחיר של החשיפה. רמתו של התחקיר נראית לי מגוחכת".
אני רוצה תשובה ברורה. האם קמפיין הליכוד מפעיל מהארץ או מחו"ל כל מיני אמצעים מזויפים כדי לייצר ולשבש את דעת הקהל?
"חד וחלק לא. רונן הבהיר לך שאין הוכחה כזו וחלק גדול מהדוגמאות שפורסמו מתבררות כאנשים אמיתיים".
בתוך כך, נעם רותם, אחד ההאקרים שפירסמו את המחקר במסגרת "פרויקט הבוטים הגדול" בטוויטר, התייחס להצלחה בראיון בגלי צה"ל. "התחלנו את הפרויקט הזה לפני קצת יותר מחצי שנה, כאשר לפני הבחירות השקענו מאמץ רב מאוד לחשוף את זה לפני שיהיה מאוחר מדי", אמר, "נכתבו הרבה מאוד מחקרים ברחבי העולם, שניסו לבדוק האם פרסומים מהסוג הזה משפיעים או לא. ניתן לומר בוודאות שהם גורמים לשיבוש השיח הדמוקרטי - וזה הנזק האמתי של הרשתות האלה". 
לדבריו, לא מדובר פה ברובוט שפועל על דעת עצמו. "מאחורי שורה של חשבונות עומד אדם אחד ויוצר קונצנזוס מאחורי דעה מסוימת ומנסה להשתיק דעות של מתנגדים לו על ידי תקיפה אלימה", סיכם, "הדרך היחידה לזהות את הפעילות הזו זה למצוא מי מפעיל אותם ומאיפה ההפעלה מתבצעת".