הפרסום הבוקר (שני) לפיו ישנה מערכת בוטים אשר פועלת בצורה נרחבת מטעם "הליכוד", מקבלת פנים ומעמידה את התחקיר שנעשה באור קצת שונה. משה מחלב ורונן ברגמן, העיתונאי שערך את התחקיר בידיעות אחרונות ובניו יורק טיימס, עומת עם אחד הבוטים, לטענתו בתחקיר.

ברגמן טען כלפי משה מחלב: נאמר עליך שאתה בעל חשבון ישראלי שמכנה עצמו משה ואתה מצייץ ופעיל מאוד. כמעט כל הציוצים שלך פוליטיים וכולם עם כיוון אחד ברור - בעד הימין והליכוד. חלקם כוללים השמצות של מתנגדי הליכוד. בתמונת הפרופיל נראה גבר נאה עם עיניים כחולות אך הם לא שייכות למשה אלא לדוגמן יווני. החשבון שלך הוקם במרץ 2016 ואז צייץ 12 אלף פעם. 

"דיברת מספיק. אם אשים תמונה של כלב או חתול זה עדיף? אני לא מעוניין לחשוף את עצמי. אסור לי לתמוך בימין? כל מי שתומך בימין הוא בוט? שמי הפרטי הוא משה וכל שרשום אצלי הוא אמיתי מלבד התמונה שאני מתכוון להחליף אותה. שם משפחתי הוא מחלב ואני מראשון לציון. אני תוהה אם מתארגנת תביעה ייצוגית כנגד 'ידיעות אחרונות'? זה דבר ענק".
 

דיברתי עם חלק מהבוטים ואני יודע שיש חלק שמתכננים לתבוע. ענת: איך אנחנו יודעים שזה אתה?
"אני פשוט לא רציתי להיחשף כי יש לי לקוחות. נכנסתי לטוויטר ביוזמתי והפכו אותי לבוט. מה זה הדבר הזה. בושה וחרפה של עיתון. אסור להיות ימני במדינה הזאת? איך לא עושים דברים כאלה על השמאל? תראו מה קורה בטוויטר".

ענת: אני רואה ויש שם מלחמת עולם
"תפתחו תראו את התגובות שלי וכמה אני מרגיע את אנשי השמאל".

פנו אליך בבקשה לתגובה?
"מה פתאום. אני לא מכניס את העיתון הזה (ידיעות אחרונות) הביתה כבר שנים ולא קורא אותו. אם לא הייתי נכנס לטוויטר לא הייתי יודע על הפרסום ולא הייתי עולה לשידור. אני לא רואה את המהדורות בערב".
 


טוענים שהפעילות שלך עלתה מאוד בעקבות הבחירות.
"ואסור לי? זה פשע? תעזבו אותי".

ינון: הוא כועס כי שוב יש כאן עלילה על הימין. אמרתי לדרור גלוברמן שיצביע לי על בוט אחד בטוויטר ואין
רונן ברגמן: "הבנתי שמשה הדוגמן מיוון קם לתחייה. פרסמנו דו"ח מפורט שזמין ברשת על פרויקט הבוטים הגדול שמייפה כמות גדולה של משתמשי טוויטר שעל פי מאפיינים שונים גילה שהם מזויפים. כשאדם שם תמונת פרופיל שהיא לא שלו. אנחנו לא יכולים לדעת שהמשה הזה הוא אכן המשה עליו דיברנו בדו"ח. העובדה היא שחלק מהחשבונות החל מהבוקר הפסיקו לפעול וטוויטר סגרה חלק מהם כגון 'ידיעות דינג' שחסם את עצמו יחד עם עוד חשבונות שנחסמו".
 
משה: "למה לא שלחת לי הודעה וביקשת תגובה? מה זה הדבר הזה?
"ברגע שבן אדם טוען שזה הוא - זה אומר שחלק ממה שהוא טען על עצמו אינו נכון. תראו את הדברים שהוא כותב ומצייץ. הוא כתב נגד גלי צה"ל ונגד עיתונאים דברים חמורים. יש כאן רשת של מאות חשבונות שמצייצת את התעמולה הארסית ביותר נגד מי שמזוהה כמתנגד לליכוד. שמשה יסביר מדוע הוא מתבייש בתמונה שלו".
 
שלחתי הודעה הבוקר לאנשים וכמעט כולם חזרו אליי. חלקם רוצים לתבוע אתכם 
רונן ברגמן: "כל מי שחושב שהוא אמיתי שיפנה אלינו".

למה לא פניתם אליהם לתגובה?
"אנחנו מצטטים את הדו"ח של פרויקט הבוטים הגדול ואצל כולם מצאנו את אותם מאפיינים".