בעוד המשלחת המצרית מנסה להשיג הסדרה בין ישראל לחמאס, נראה שיש גורם חדש שעלול למנוע את קיומה. ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, הזהיר היום (שני) את שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, כי היחס של ישראל לאסירים הפלסטינים עשוי להביא להסלמה, כך טוען גורם המעורה בשיחות. לדבריו, הנייה אמר לדיפלומט הבולגרי כי מדובר בנושא שנמצא בקונצנזוס לאומי ועלול להשפיע על ההסדרה בין ישראל לחמאס. 

על פי הגורם, הנייה הסביר למלדנוב בפירוט את המצב בבתי הכלא ו"התקיפות הברבריות" נגד האסירים, בעקבות דקירת שני סוהרים בשבוע שעבר, בכלא קציעות. הוא הציג בפני שליח האו"ם מסר מראשי האסירים, לפיו המצב עשוי להסלים אם לא יהיה שינוי.
עוד אמר הגורם, כי בכיר חמאס ביקש ממלדנוב ומהאו"ם להתערב במצב בבתי הכלא על מנת למנוע את ההתדרדרות. על פי דיווח בתקשורת הפלסטינית, גם מצרים וקטאר פועלות בנושא. 

בתוך כך, במערכת הביטחון מעריכים כי ארגוני טרור ברצועה, ובהם גם הג'יהאד האסלאמי, ינסו להוציא לפועל פיגועים על מנת לנסות לסכל את ההסדרה המסתמנת בין ישראל לחמאס. למרות השקט היחסי ביממה האחרונה, הכוחות על הגבול דרוכים לאפשרויות שפיגועים מהסוג הזה יכולים להתרחש בירי רקטות בודדות או בפיגוע נגד מטרות צבאיות על הגדר. בצה"ל עוקבים אחר ההתפתחויות ומכינים את הקרקע לפעולת מנע אפשרית.

כזכור, על רקע מאמצי ההסדרה בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי, מרחב הדייג ברצועת עזה הוגדל היום לטווח של עד 15 מיילים ימיים. במפקדת לתיאום פעולות הממשלה בשטחים ציינו כי "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת".

"מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון", הוסיפו.