סערת המחזמר על שירי אייל גולן ממשיכה: תיאטרון "הקאמרי" הציג בחודש מאי האחרון את הרפרטואר שלו לעונת 2019-2018, כשההפקה המסקרנת ביותר היא ההצגה "זה אני" אותה כתב של מאור זגורי. עם פרסום הידיעה הרוחות בעולם התרבות הישראלי סערו מצד אחד, והסקרנות הרקיעה שחקים מצד שני. בשבוע שעבר הפזמונאי יוסי גיספן שאחראי לשיר שעל שמו נקרא המחזמר - "זה אני", דרש מהיוצרים לא להשתמש בשיריו שכן לא קיבלו ממנו אישור, והיום (שני) המוזיקאים תמיר קליסקי וירון כהן מצטרפים לקריאה.



בשבוע שעבר גיספן העביר מכתב התראת זכויות יוצרים, דרך עורך הדין יוחאי חי, הטוען בין השאר להפרת זכויות יוצרים ולהפרת זכויות מוסריות במחזמר בגלל השימוש בשם הלהיט שכתב לגולן "זה אני" כשם המחזמר, ובגלל שימוש בשיריו של גיספן במחזמר, לטענתו ללא הסכמתו וללא הסדרת תנאי השימוש ביצירותיו. היום ואתמול קליסקי וכהן, יצאו בדרישה דומה.

"זה אני" בקאמרי - "צאי אל החלון", "בחוף של פורטוגל" ו"שמחה גדולה הלילה"


"עברו שבעה ימים, זכינו להתעלמות מוחלטת, ובמקרה הזה ככל הנראה לא יהיה מנוס מלהיפגש בערכאות", אמר חי בשיחה עם "מעריב אונליין". "זו הפגנת זלזול גדולה מאוד ביוצרים. הקאמרי הוא גוף שעסוק בתכנים שמוגנים בזכויות יוצרים, אם למישהו צריכה להיות הערכה לזכויות יוצרים זה הם, ואם ביצירות של אחרים הם עושים שימוש כבשלהם זה ציני וזה לא ראוי. כאשר עו"ד פונה לקאמרי בשם יוצרים שנפגעו זכויותיהם והקאמרי לא טורח להגיב בכתב ובאופן מסודר וענייני לפנייה, הרי שמדובר בחוסר כבוד ליוצרים וליצירה שלא לומר דבר על התרבות הארגונית".



מהתיאטרון הקאמרי נמסר: "התיאטרון הקאמרי פועל ויפעל בנושא זכויות היוצרים על פי הדין מול כל היוצרים".