רצח עאישה א-ראבי: לאחר שהוגשה הצהרת תובע נגד ל', החשוד היחידי מפרשת הטרור היהודי שעדיין נמצא במעצר, הוא צפוי להתמודד החל מיום ראשון עם כתב אישום שיוגש נגדו בגין עבירות ביטחון חמורות, כאשר ההערכה היא שיואשם בהריגה. הערב (שני) פורסמו בחדשות "כאן 11" תמלילי חקירתו, בהם הוא מנסה להסביר את נוכחות ה-DNA שלו על האבן שפגעה במכונית של א-ראבי והרגה אותה.



על פי התמלולים, הכחיש החשוד בחקירתו את המיוחס לו וטען שאולי "איזה מטורף" לקח אבן והרג ערבייה. באשר להימצאות ה-DNA שלו על האבן, טען כי "אני חי פה שנה וחצי ויצא לי להסתובב שם הרבה. אני הולך בעצה של רבי נחמן - כל יום בשדות, להתבודד ולדבר עם השם. אני מעשן, לכן יוצא לי לירוק הרבה. יכול להיות שירקתי ופגעתי פעם אחת באבן, או שהשתנתי, או שנחתכתי וירד לי קצת דם. אולי נחתכתי באיזה קומזיץ כשאספתי קרשים, אני לא יודע". 



החשוד, קטין שהגיע במקור מבנימין, שתק כזכור בחקירתו עד שנודע לו כי המשטרה תגיש לבית המשפט כתב אישום. הוא היחיד מבין כל חמשת העצורים בפרשה שנותר במעצר, עקב ראיית ה-DNA החזקה שיש נגדו. בחקירתו, טען כי "התפקיד של המשטרה הוא למצוא את האמת ולגלות את האשם האמיתי, לחשוף שאני חף מפשע. אני בחרתי בחיים שלי בדרך של תורה, אני לומד הרבה ורוצה להיות רב. בליל שבת אני לא הולך לעשות שטויות, גם לחלל שבת וגם לזרוק אבן, גם לא תרצח - זה האיסור הכי חמור בתורה". 



הפגנת הימין נגד המעצר. "החוקרים השמיעו לי מוזיקה בשבת בכוונה". צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 
ל' סירב גם לדבר על החומרים הקשים שנמצאו בטלפון שלו, בהם גם תמונות המציגות פגיעה בערבית וסיסמאות גזעניות. לדבריו, "באתי לדבר על מה שהיה בשבת ולא על שום דבר אחר. אם אתה רוצה לדבר על משהו אחר, תבוא אליי לבית ואכין לך קפה. בסוף זה רק תמונות שלא אני צילמתי, זה איזה 15 תמונות מתוך 500". 
 
לטענת ל', החליט למסור גרסה לאירועים רק לאחר הגשת כתב האישום כי "לשב"כ אין בעיה להמציא ממצאים ולגרום לבן אדם להודות בדברים שהוא אל עשה. מהרגע שבאתי לפה אני מקבל יחס משפיל, קשור לכיסא כל היום עם ידיים מאחורי הגב ולא יכול להירדם כי כואבות לי האוזניים מהצעקות של החוקרים, שמבזים אותי ומקללים אותך והשמיעו לי מוזיקה בשבת בכוונה". 

לדבריו, "כשקיבלתי יחס כזה, החלטתי שאני לא משתף פעולה. כשדיברתי עם עורך הדין אחרי הדיון האחרון, הבנתי שיש את הראיה הפורנזית (DNA) המעפנה הזאת. החלטתי לפנות אליכם ולהסביר אותה בדיון".

שריפת דגל ישראל, כפי שנמצא במכשיר הסלולרי של אחד החשודים בפרשה. צילום: דוברות שב"כ


"היה יותר מאדם אחד שזרק אבנים"
בכתבה צוטטו עורכי הדין של החשוד, הטוענים כי הראייה שקושרת אותו לרצח בעייתית. מנגד, יעקוב א-ראבי, אלמנה של עאישה א-ראבי, טען כי באירוע השתתפו מספר אנשים ולא רק אדם אחד. לדבריו, "אני קיבלתי ברכב עד עכשיו, אצלי ברכב, ארבעה אבנים קיבלתי ברכב. אוקיי? אדם אחד לא יכול לזרוק ארבעה אבנים. אחד בשניי לא יכול לזרוק ארבעה אבנים, שלושה-ארבעה קילו".
זרקו את האבנים באותו הזמן?
"כן, ביחד זרקו אותן, בטח. אין דבר כזה אחד, לא פחות משלושה-ארבעה. 
ד', אחד החשודים בפרשה ששוחררו: "ל' שותק בחקירה כי הוא לא עשה כלום. הוא שומר על הזכות שלו. הוא לא קשור אליו. אני מכיר אותו מקרוב, הוא בחור טוב, נשמה טובה, הוא לא יילך שבת ויחלל את השבת. אני לא יודע מה היה באמת, איך היא נהרגה או ממה היא נהרגה, אני יודע שזה לא קשור לישיבה, ככה אני מעריך שזה לא יהודים עושים את זה. אף אחד לא הלך בשבת לזרוק אבן ולחלל שבת. אני לא יודע בפועל מה היה".