חברת הדלתות והמנעולים רב־בריח מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת דלתות פלדה אמריקאיות תמורת 80־85 מיליון דולר. החברה מנהלת מגעים עם שישה־שבעה גופים שונים. לצורך קידום העסקה שכרה החברה את שירותי בנק ההשקעות ברינגר (Beringer). מדובר בבנק הפעיל בארה”ב אך גם בשוודיה ובנורווגיה, אשר מתמחה בעיקר בעסקות של חברות תעשייה טכנולוגיות. היקף המכירות של המועמדות לקנייה חייב לעמוד לפחות על 100 מיליון דולר לשנה. בהנחה שהחברה הנרכשת מרוויחה על המחזור כ־13 מיליון דולר לשנה, העסקה משקפת מכפיל רווח של 6. לרב־בריח מגוון של 100 סוגי דלתות פלדה ולכן הדלתות של החברה הנרכשת חייבות להיות בעלות מאפיינים ייחודים.

כניסתה של רב־בריח לארה”ב היא אחד המהלכים האסטרטגיים שמתכננת החברה לשנים הקרובות. בכוונת רב־בריח להטמיע לתוך המפעל שיירכש את כל הידע והפטנטים שצברה. החברה מתכוונת להיכנס לשוקי יעד נוספים, כך שמוצריה יימכרו ב־80 מדינות. בכוונתה לשלש את מכירותיה עד שנת 2026, כך שיזנקו מ־500 מיליון שקל כיום (מתוכם כ־125 מיליון שקל ליצוא) ל־1.5 מיליארד שקל (בעיקר לשוק המוסדי). בכוונתה גם לשווק מוצרים משלימים לענף הבנייה באמצעות רכישת עסקים נוספים וניצול היתרון היחסי לגודל.

לחברה חמישה מפעלים בישראל, מתוכם ארבעה בדרום (בעיקר באשקלון) ומפעל נוסף בכרמיאל. החברה מעסיקה 1,200 עובדים (מתוכם 800 בדרום). בשלושת המפעלים החדשים שיוקמו בדרום (הראשון נחנך באוקטובר האחרון) יושקעו 300 מיליון שקל. הוצאות החברה על שכר בלבד נאמדות ב־250 מיליון שקל לשנה והיא נחשבת לאחד המעסיקים הגדולים בדרום.


רב־בריח היא חברת פרטית ש־20% ממניותיה מוחזקות על ידי פועלים שוקי הון. עם השלמת התוכנית העסקית ישקלו בעלי רב־בריח, בהתבסס על הנתונים הכספיים לשנת 2021, גיוס הון ראשוני בבורסה כדי לממן את המשך התרחבותה העסקית. 

רב־בריח נשלטת ומנוהלת על ידי שמואל דונרשטיין, המעוניין בשלב מסוים להעביר את המפתחות הניהוליים לילדים. הוא עושה זאת בהדרגה: הבת מיה דונרשטיין יתיר כבר משמשת מנהלת השיווק והבן ליאור משמש סמנכ”ל הרכש. המתחרה העיקרית של רב־בריח בישראל היא חברת מולטילוק שבניהול שמואל שטרנשוס ובשליטת קבוצת אסא אבלוי השוודית.

דונרשטיין גילה ל”מעריב” שבכוונתו להתמודד על תפקיד נשיא התאחדות התעשיינים בתחילת 2021, עם סיום כהונתו של הנשיא הנוכחי שרגא ברוש. “החלטתי להתמודד על התפקיד. אם ברוש יחליט מסיבה כלשהיא לפרוש קודם לכן, אשקול להגיש את מועמדותי”, מסר דונרשטיין. 

לדבריו, “התעשייה יקרה מאוד ללבי, והשארת מרכזי הפיתוח שלה בישראל חשובים להבטחת עתיד המשק והתעסוקה בישראל. רב־בריח היא דוגמה לתעשייה הפועלת בעיקר מישראל, תוך דאגה לפרנסת תושבי הפריפריה. חשוב לספק לתושבים אלה עתיד ויציבות תעסוקתית. עם זאת, אנחנו שוקלים להרחיב את פעילותנו גם לחו”ל כדי לנצל את היתרונות היחסיים והידע הרב שצברנו”.