מי שעדיין לא מאמין שהתחממות גלובלית מהווה סכנה צריך לצפות בסרטון הבא, בו נראים תיירים מבוהלים נמלטים על נפשם מגל ענקי באיסלנד. מדובר בהצצה קטנה למה שעלול לקרות לנו במהלך השנים הבאות, כשהבשורות הרעות הן שזה כנראה רק ילך ויחמיר. האירוע הדרמטי התרחש השבוע בלגונת הקרחונים של איסלנד (לגונת ג'וקולסארלון), במהלך סיור מודרך שגרתי.

התיירים בדיוק התבוננו באחד בקרחונים, בפארק הלאומי ואטנאיוקול, כשלפתע חתיכה מהקרחון ניתקה ממנו, נפלה למים ויצרה גלים ענקיים. בסרטון, שתועד בידי אחד המדריכים, הם נראים נסים על נפשם מהחוף כשהם מבחינים בגלים הגבוהים. למרבה המזל כולם הצליחו להימלט בזמן, ויצאו מהאירוע בעיקר מבוהלים.

סטפן מנטלר, המדריך שתיעד את האירוע, סיפר ל-CNN ששמע את הקרח נסדק שניות לפני התמוטטות הקרחון. הוא תאר את הרגעים הדרמטיים: "יכולתי לראות אותם מתחילים להתרחק מהאזור, ואת המדריכים דרוכים ומוכנים לפעולה במקרה הצורך, אז המשכתי לצלם אבל גם שמתי עליהם עין תוך כדי". הוא הוסיף: "נפילת חתיכות קרח מקרחונים לתוך המים היא אומנם תופעה מאוד נפוצה בתקופה זו של השנה, אבל זה היה אירוע די גדול וקרוב יותר לחוף מהרגיל".

לדבריו, אף אחד מהנוכחים לא נפגע או אפילו נרטב, והם הוזהרו מראש שדבר כזה עלול לקרות. "זה אזור שניתן להיכנס אליו רק עם מדריכי הרים מנוסים, וכל התיירים שנראים בסרטון קיבלו הנחיות ברורות לעזוב מיד את האזור אם קורה דבר כזה", הסביר מנטלר, "בשל הגודל האדיר של הגל והקרבה שלו, זו הייתה הימלטות ממש ברגע האחרון, אבל כולם יצאו מהאירוע  בטוחים ויבשים".