ילדיו של העיתונאי שנרצח ג'מאל חשוקג'י קיבלו בתים בשווי מיליוני דולרים בממלכה ותשלומים בסך עשרות אלפי דולרים כפיצוי על הריגת אביהם, כך דווח הלילה (שלישי) ב"וושינגטון פוסט". שני בניו ושתי בנותיו של חשוקג'י עשויים לקבל תשלומים של עשרות מיליוני דולרים כל אחד, כחלק ממשא ומתן על "כופר דם" שצפוי להתחיל עם נעילת משפטיהם של הנאשמים ברצח העיתונאי, כך אמרו בכירים בממלכה.
התשלומים שנחשפו הם חלק ממאמץ של סעודיה להגיע להסדר ארוך טווח עם משפחת חשוקג'י, על מנת להבטיח שישמרו על ריסון בהצהרות פומביות על רצח אביהם על ידי סוכנים סעודים באיסטנבול לפני כשישה חודשים, כך אמרו הבכירים. הפיצויים לילדי העיתונאי אושרו בשנה שעברה על ידי המלך סלמאן כחלק ממה שבכיר לשעבר כינה הכרה ב"חוסר צדק" וניסיון "לתקן עוול". 
העיתונאי הסעודי נרצח וגופתו בותרה בעקבות מאמרים שכתב ל"וושינגטון פוסט" ושהיו ביקורתיים על הממשלה הסעודית. ילדיו נמנעו עד כה מביקורת של הממלכה למרות שהרצח עורר גינויים בינלאומיים של יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן. את המשא ומתן עם המשפחה ניהל שגריר סעודיה בארצות הברית, חאלד בן סלמאן, אחיו של יורש העצר. 


ג'מאל חשוקג'י. צילום: רויטרס
ג'מאל חשוקג'י. צילום: רויטרס

 

פרט לבן הבכור סלאח שנשאר לגור בסעודיה, ילדיו של חשוקג'י החליטו לגור בארצות הברית ומתכוונים למכור את הנכסים שקיבלו בסעודיה, כל אחד מהם בשווי 4 מיליון דולר. רצונו של סלאח להישאר בעיר ג'דה עם משפחתו סייעה להחלטת אחיו לקבל את תנאי המשטר הסעודי. ילדי העיתונאי סירבו להגיב לידיעת ה"וושינגטון פוסט".  



בניו של ג'מאל חשוקג'י בריאיון ל-CNN. צילום מסך
בניו של ג'מאל חשוקג'י בריאיון ל-CNN. צילום מסך