כמה פעמים ביום מומלץ לנקות את עור הפנים ובאילו תכשירים?


דפנה קינקס, מנהלת הדרכה של קבוצת אסתי לאודר: "יש להפריד בין ניקוי העור לבין הסרת איפור. הסרת איפור היא פעולה שעושים בדרך כלל בסוף היום. ניקוי פנים הוא תהליך של הסרת שאריות איפור, שומן שמצטבר בעור באופן טבעי וזיהום סביבתי. מומלץ לנקות את העור פעמיים ביום: בבוקר, כשקמים, כדי לרענן את עור הפנים מהלילה, ובערב, לפני השינה, כדי להכין את עור הפנים להתחדשות אופטימלית של תאי עור. ניקוי פנים כולל סבון מותאם לסוג העור, מי הסרה וקרם לחות. כדאי להתחיל בניקוי העור כבר בגיל 12 כדי למנוע הופעה של פצעים ולצמצם היתכנות של הופעת אקנה".



אינטנסיב מויסטר בלאנס, צילום: יח"צ



מדוע חשוב לערוך אבחון עור אצל קוסמטיקאית לפני שבוחרים תכשירי טיפוח?


ליאת הלפרט פליסר, סמנכ"לית הדרכה, דרמלוג'יקה: "כיוון שהעור שלנו הוא בין האיברים שנותנים לנו תמונת מצב אמיתית על המתרחש בגוף, ומאחר שגורמים רבים כל כך משפיעים על עור הפנים, לחץ למשל, חשוב לאבחן ולבדוק אותו באופן קבוע, ממש כמו בדיקות תקופתיות של שאר חלקי הגוף. האבחנה תאפשר את ההתאמה הטובה ביותר של סוג התכשירים שישמשו אותך בשגרת הטיפוח, בהתאם למצב של העור. אבחון העור נעשה בידי קוסמטיקאית – אשת המקצוע האמונה על בריאות העור. ההתאמה הנכונה עבור הצרכים האמיתיים של העור באותו רגע תגרום לו להיות בריא, מאוזן ויפה יותר".


סרום לפנים של לוריאל פריז, צילום: יח"צ חול


מהם תכשירי החובה שיסייעו לנו בשמירה על עור פנים בריא?
קרן ברטוב, קוסמטיקאית: "מקדם הגנה 50SPF לכל אישה וגבר ובכל גיל. זה הבסיס לשמירה על עור בריא ולמניעת נזקי השמש, שכידוע נחשבת לגורם מספר אחת להזדקנות העור, לגידולים טרום־סרטניים ולפיגמנטציה. סבון הוא הבסיס לטיפוח הפנים ולעור נקי, ומעליו אפשר להניח חומרים פעילים.


לחות עם ויטמינים ומינרלים שומרת על רמת הלחות בעור והחומצה הלקטית - המסירה תאים מתים, מצמצמת קמטים ומבהירה פיגמנטציה - מסייעת להשיג עור בריא וזוהר ומונעת נזקים, אולם חשוב להתאימה לסוג העור אצל קוסמטיקאית. מובן שישנם תכשירים נוספים שיסייעו לך במשימה, אבל אלו הם בגדר חובה”.



וישי סולאו אייג' קרם לילה מסכה, צילום: מוטי פישביין



מה ההבדל בין קרם לחות, קרם הזנה וקרם אנטי־אייג'ינג?


סיון סיני, מדריכה ראשית, סיסלי פריז: “תפקידו של קרם הלחות הבסיסי הוא לעזור לשכבה העליונה בעור לשמור על תכולת המים שלה ולחזק את מחסום בריחת הלחות. כשתאי האפידרמיס מלאים במים, העור נראה מתוח יותר, קורן וחיוני. קרם ההזנה יהיה במרקם עשיר יותר ויכיל גם חומרים פעילים כמו תמציות צמחים השומרות על רמת הלחות, מחדשות ובונות את התאים וכן ויטמינים ומינרלים המשפרים את התהליכים הטבעיים של העור במטרה לסייע לו להגיע לרמה האידאלית שלו. הקרמים מסדרות האנטי־אייג'ינג עשירים גם בנוגדי חימצון ובפילטרים נגד זיהום האוויר. הם מכילים חלבונים, חומצות אמינו וחומצה היאלורונית, המעודדים את הפעילות הטבעית של העור ופועלים נגד קמטים, קמטוטים, אובדן מוצקות ופיגמנטציה".



האם יש הבדל בין תכשירי קוסמטיקה מקצועית לתכשירים שאפשר לרכוש בפארם?


חוה זינגבוים, מייסדת ומנכ"לית תאגיד קוסמטיקה: "ישנם הבדלים רבים בין חברות קוסמטיקה מקצועית לבין אלו המשווקות בפארם, בדיוטי פרי או אונליין. ההתוויה והמטרה הטיפולית, למשל, היא אחרת. תכשירי הקוסמטיקה המקצועית כוללים את מרב ריכוז החומר הפעיל המאושר לפי משרד הבריאות, כדי להגיע לתוצאה טיפולית יעילה. לעומת זאת, קוסמטיקת מדף מתמקדת בטיפוח בלבד. תכשירי קוסמטיקה מקצועית משפרים מצבי עור כגון אקנה וכתמי עור באופן ניכר, ואלה תחומים שלהם הקוסמטיקה הקלאסית לא מתיימרת לתת מענה. קוסמטיקה מקצועית משווקת ברוב המקרים בידי קוסמטיקאית מדופלמת שעברה לימודים והכשרות, יודעת לאבחן את העור ובקיאה בתחום החומרים הפעילים".






לה פררי פלטינום פרה סרום, צילום: יח"צ


כיצד עור שמנוני יכול להתייבש ולמה זה קורה? האם זה אומר שסוג העור השתנה?


פולה בליק, מומחית לרפואה טבעית משולבת: “עור שמן מתבטא בהפרשת שומן מוגברת דרך נקבוביות העור. כשהנקבובית נחסמת על ידי השומן, אפשר להרגיש את השומן שמופרש מבלוטות החלב על פני העור. בדרך כלל הסובלים מעור שומני משתמשים בתכשירים חזקים במטרה לייבש את העור, מה שגורם לשכבה החיצונית להתייבש בעוד החלק הפנימי נשאר שומני. התוצאה המתקבלת היא עור יבש מאוד. גם תרופות ושינויים במזג האוויר גורמים לעור השומני להתייבש. סוג העור לא משתנה בעקבות הטיפול, אבל מצבו משתפר".



אפשר למצוא חומצה היאלורונית בתכשירים רבים. מדוע יש לצרוך אותה הן כרכיב בתוך תכשירי טיפוח והן באמצעות חומר מילוי?


ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור: "בהזרקה של חומצה היאלורונית, מזריקים כמות ג'ל קטנה לקמט, החומר מתקבע בעור והקמט מתמלא ומעניק מראה חלק. בקרמים המכילים חומצה היאלורונית, המטרה העיקרית היא הענקת לחות לעור, אבל הוא לא חודר אליו. כשהחומצה ההיאלורונית לא חודרת לתוך העור ו'ממלאת' אותו, הקמטים לא מתיישרים כמו בהזרקה תת־עורית".





קרם לחות מבית סיסלי פריז, צילום: יח"צ



מאיזה גיל מומלץ להתחיל להזריק חומרי מילוי?
ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר: "אני מאמינה שטיפולי הזרקות של חומרי מילוי מומלץ להתחיל אך ורק כשצריך. בעיני הגיוני ורצוי לטפל בקמטים רק כשהם מופיעים. כשקווים מתחילים להישאר לאחר שמחייכים או זועפים וגם כשהשרירים בפנים רפויים. הרבה מהקמטים שלנו מגיעים בשל הנטייה הגנטית או התורשתית שלנו, ולכן הגיל פה לא תמיד משפיע. אבל, כרופאה, אני לא בעד הזרקות בגיל צעיר כדי למנוע את הבאות".



עשר שנים לאחר הגדלת החזה חשוב להחליף את השתלים. איזה חידוש קיים בתחום?


ד”ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית: “נשים שעוברות ניתוח הגדלת חזה מעוניינות בתחליף טבעי לשתלים, כדי שלא יצטרכו לתחזק אותם בכל תקופה מסוימת. כיום מוצעות הזרקת שומן עצמי בניתוח החלפת השתלים. באותו הניתוח מבוצעים הוצאת שתלים, שטיפת כיס השתל ובדיקתו, שאיבת שומן מאזורים שאיננו רוצים בו והזרקה לחזה במקום השתלים. היתרון ברור, אך החיסרון בשיטה הוא שאי אפשר להגדיל ליותר מ־200 סמ"ק לערך בניתוח שנערך בהרדמה כללית".