מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אמר היום (שלישי) כי ירי הטיל בשבוע שעבר מרצועת עזה לעבר מושב משמרת בשרון בשבוע שעבר, "נגרם בגלל תקלה טכנית, אך הוא דוגמה קטנה למה שצפוי לכיבוש אם הוא יבצע מעשה טיפשות כלפי העם הפלסטיני. אנחנו מתכננים משהו עצום".

עוד ציין הנייה כי ארגונו קיבל מהמשלחת הביטחונית המצרית לוחות זמנים על מנת ליישם את רוב הסוגיות הקשורות לרגיעה עם ישראל. בתוך כך, הפלסטינים מדווחים על ירי של כלי טיס של צה"ל לעבר חוליות מפריחי בלוני תבערה בשכונת זייתון ברצועת עזה, לא דווח על נפגעים.

קודם לכן הציג הנייה במסיבת עיתונאים את רשימת הדרישות של חמאס מישראל במשא ומתן להסדרה ברצועה. "שמנו את סוגיית האסירים הפלסטינים בראש רשימת הדרישות שלנו וסדר העדיפויות. המשלחת המצרית נושאת שלוש בקשות שהעברנו להם הקשורות לאסירים. ראשית, הסרת משבשי הקליטה בבתי הכלא. שנית, ביטול הסנקציות שהוטלו על האסירים על מנת להבטיח להם חיים בכבוד ובנוסף, החזרת הביקורים עבור האסירים", אמר.

הנייה הזהיר אתמול את שליח האו”ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב כי היחס של ישראל לאסירים הפלסטינים עלול להביא להסלמה. כך טוען גורם המעורה בשיחות. 
 
לדבריו, הנייה אמר לדיפלומט הבולגרי כי מדובר בנושא שנמצא בקונצנזוס לאומי בקרב העם הפלסטיני ועלול להשפיע על ההסדרה בין ישראל וחמאס. על פי הגורם, הנייה הסביר למלדנוב בפירוט את המצב בבתי הכלא ו”התקיפות הברבריות” נגד האסירים כטענתו, בעקבות דקירת שני סוהרים בשבוע שעבר בכלא קציעות. הוא הציג בפני שליח האו”ם מסר מראשי האסירים, שלפיו המצב עלול להסלים אם לא יהיה שינוי. עוד אמר הגורם כי בכיר חמאס ביקש ממלדנוב ומהאו”ם להתערב במצב בבתי הכלא כדי למנוע את ההידרדרות. על פי דיווח בתקשורת הפלסטינית, גם מצרים וקטאר פועלות בנושא. 
 
בתוך כך, בחדשות 12 דווח אמש כי כ־1,400 אסירי חמאס צפויים לפתוח ביום ראשון בשביתת רעב בחמישה בתי כלא בארץ. כן צוין כי אסירים רבים מהג’יהאד האסלאמי והפת”ח שוקלים גם הם להצטרף לשביתה המתוכננת. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן (הליכוד) הבהיר שבכל מקרה, וללא קשר לשביתה המסתמנת, לא יתקיים משא ומתן עם האסירים השובתים. נוסף לכך, ארדן הבהיר שבשום מצב לא תופסק החסימה הסלולרית בבתי הכלא.