נשיא המדינה ראובן ריבלין השוהה בביקור בקנדה הודיע הערב (שלישי) על קיצור ביקורו וחזרתו ארצה לאחר התדרדרות פתאומית במצבה של רעייתו נחמה, שעברה ניתוח השתלת ריאה בחודש שעבר. "בשעות האחרונות נחמה מורדמת ומונשמת בעקבות קוצר נשימה חריף על רקע לבבי. עם נחיתתו בשעות הבוקר ייסע הנשיא אל בית החולים בילינסון לשהות לצידה", נמסר מבית הנשיא, "נחמה עברה לפני כשבועיים השתלת ריאה מורכבת מאוד בשל המצב הרפואי בו היתה נתונה ערב הניתוח ומאז היא עוברת תהליך התאוששות ארוך ומורכב".



כזכור, בחודש שעבר עברה ריבלין ניתוח השתלת ריאה לאחר שנמצאה התאמה בינה לבין יאיר יחזקאל חלבלי ז"ל, שטבע באילת. יממה לאחר הניתוח, במהלכה הייתה מורדמת ומונשמת, הודיע בית החולים בילינסון כי היא נותקה ממכונת ההנשמה, דיברה ותקשרה עם הצוות הרפואי ובני משפחתי. למרות שרופאי בית החולים אמרו כי הם מרוצים מההתקדמות, הם ציינו כי הימים שלאחר ניתוח ההשתלה הם קריטיים. כשבוע לאחר מכן, עברה נחמה הליך כירורגי נוסף. מדוברות בית הנשיא נמסר אז כי מצבה לאחר הניתוח היה יציב, וכי הניתוח הסתיים בהצלחה.

ראש הממשלה נתניהו מסר: "מאחל רפואה שלמה יחד עם כל אזרחי ישראל לרעיית הנשיא נחמה ריבלין". יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין הצטרף לאיחולי ההחלמה: "נישא כולנו תפילה הערב לרפואתה השלמה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין. 'אֵל נָא רְפָא נָא לָהּ'!".