"כמיליון אזרחים ותיקים חיים בישראל, ותוחלת החיים בעלייה ויש צורך להיערך לשינוי הדמוגרפי", מסבירים בחברת כוח האדם והסיעוד תיגבור את הצורך בהיערכות לשינוי הדמוגרפי ובהשקעה להרחבת התחום הטכנולוגי בתחומי האבטחה והטיפול בגיל השלישי. החברה מעניקה שירותי גיוס ומיקור חוץ בעולם התוכן של עובדי ההייטק, וזכתה במכרז החשכ"ל (החשב הכללי) להשמת עובדי הייטק, השקיעה בסטארט־אפ הישראלי EchoCare Technologies שעוסק בתחום הפתרונות לגיל השלישי והקימה את "רשף בטחון", המספקת פתרונות לוגיסטיים וטכנולוגיים בתחום האבטחה. חברת האבטחה מציעה גם מוצרים משלימים כמו מצלמות אלקטרוניות, מערכות לזיהוי רעידות אדמה בכל רחבי ישראל, פרויקטים של Safe City ואבטחה באמצעות רחפנים.
 
"הטכנולוגיה נמצאת בכל אספקט בעולם התוכן של האבטחה והשמירה, מהמוקד ועד המצלמה או החיישן שמנטרים", אומרת המנכ"לית והבעלים של קבוצת תיגבור, אורית בנבנישתי. "אנחנו נותנים שירותים לרשות הגנים הלאומיים וצופים על הגנים שלהם ומדווחים גם אם אחת החיות נפצעה. בנוסף, יש לנו מוצר לזיהוי רעידות אדמה שמקושר למוקד של רשת, בנינו את הקיר שפעילויות עם פיקוד העורף.

"מפתחים טכנולוגיה שימושית". אורית בנבנישתי, צילום: מורג ביטון
"מפתחים טכנולוגיה שימושית". אורית בנבנישתי, צילום: מורג ביטון

 
"אנחנו תמיד מחפשים את הערך המוסף", מדגישה בנבנישתי, שנותנת כדוגמה את פרויקט האבטחה עבור מבחני הבגרות. "אם מישהו יפרסם את דפי המבחן לפני הזמן, הוא יבוטל, אז אחסנו אותן בכספות חכמות שמחוברות למוקד אונליין, ככה שיודעים בדיוק מי פתח את הכספת ומתי. אנחנו מחפשים ומפתחים טכנולוגיה שימושית כדי לבדל אותנו מחברות אחרות ולהמציא את עצמנו מחדש".
 

הסטארט־אפ הישראלי EchoCareמפתח מערכת חישה ייחודית להשגחה על מבוגרים בעת שהותם בבית, וביכולתה לזהות ולהתריע על מצבי חירום שאליהם עלול המבוגר להיקלע: נפילה, מצוקה נשימתית ושינויים נוספים בשגרה העשויים להעיד על הידרדרות בריאותית. תיגבור תקבל זכות הפצה בלעדית למערכות EcoCare בארץ, מרגע שיווק המוצר. 
 
"לפני 15 שנה לחצן המצוקה נחשב לטכנולוגיה מתקדמת, והוא עדיין עובד היום, אבל הבעיה שהוא חייב להיות לידך", מסבירה בנבנישתי. "החיישן של EcoCare לומד את התגובות של המטופל. אם הוא נופל, לא אוכל, יושב ללא תזוזה או במצוקה - יתחבר למוקד ויזעיק את האנשים המתאימים. במקביל הוצאנו גם קול קורא לסטארטאפים נוספים. הבנו שאנחנו צריכים תמיד לראות מה יש בחוץ כדי לתת שירות טוב יותר ומוצרים מתקדמים. אנחנו משיקים גם אפליקציה כדי לנהל את מאגר האנשים הגדול שלו אנו נותנים שירותים, וכל הזמן מחפשים פתרונות חדשים".