בשירות בתי הסוהר נערכים של פיגוע בין כותלי הכלא, בדומה לזה שאירע בכלא קציעות לפני שבוע וחצי, בו דקרו אסירים ביטחוניים שני סוהרים. במסגרת תרחישים שנבחנים בשירות לאור איום השביתה של האסירים שאמורה להתחיל בשבוע הבא, נערכים גם לאפשרות של פיגוע טרור בתוך הכלא, כלומר ניסיון לרצוח אנשי סגל, הפרות סדר, הצתת תאים ושריפת אוהלים (תלוי במתחם בו שוהים אסירים) ואפילו חטיפה של סוהר.

ההיערכות המוגברת נובעת מהעובדה ששני אירועים כאלה התרחשו בתוך ימים סורים לפני כשבוע וחצי, ועתה לאור הדרישות של חמאס להסיר את משבשי הקליטה תוך כדי האיום בשביתה. בשב"ס מתייחסים ברצינות ונערכים בהתאם להגיב במהירות האפשרית ובתקיפות. 
גורמים בשב"ס מבהירים כי על פי מדיניות הענישה יוטלו על מפירי הסדר קנסות כבדים וסנקציות מחמירות, לרבות שלילת כל הזכויות שלהם, בהן ביקורים של בני משפחה, יציאה לטיול מחוץ לתא ואפילו בידוד. אירועים חמורים יותר יועברו לטיפול של להב 433 במסגרת חקירת פיגוע טרור.     

ההיערכות בשב"ס באה על רקע דבריו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה אתמול, לפיהם סוגיית האסירים הפלסטינים נמצאת בראש סדר העדיפויות של ארגונו בשיחות ההסדרה מול ישראל. "המשלחת המצרית נושאת שלוש בקשות שהעברנו להם הקשורות לאסירים. ראשית, הסרת משבשי הקליטה בבתי הכלא. שנית, ביטול הסנקציות שהוטלו על האסירים על מנת להבטיח להם חיים בכבוד ובנוסף, החזרת הביקורים עבור האסירים", אמר הנייה במסיבת עיתונאים.

בתגובה אמרו גורמים בשירות בתי הסוהר, כי בהחלטה של נציבות שב"ס, המשרד לביטחון פנים וראש הממשלה, נקבע כי החסמים יישארו במקומם. לדבריהם, בשלב זה מתנהלות שיחות מאחורי הקלעים מול גורמים מדיניים וכל החלטה שתתקבל תיושם על ידי שב"ס.

שלשום הזהיר הנייה, את את שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, כי היחס של ישראל לאסירים הפלסטינים עשוי להביא להסלמה, כך טען גורם המעורה בשיחות. לדבריו, הנייה אמר לדיפלומט הבולגרי כי מדובר בנושא שנמצא בקונצנזוס לאומי ועלול להשפיע על ההסדרה בין ישראל לחמאס.