רוטציה מסוכנת? ההסכם בין ראשי מפלגת כחול לבן, בני גנץ וחבר הכנסת יאיר לפיד על חלוקה בתפקיד ראש הממשלה לאורך הקדנציה, לאור האיחוד בין מפלגותיהם, נמצא בעין סערה פוליטית - האם הרוטציה מועילה להם, או שמא מחבלת בסיכוי שלהם לזכות בבחירות הקרובות. על השאלה הזו דנו בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM היום (רביעי), יועץ התקשורת איתן לוין, והפרשן הפוליטי ספי עובדיה. "ציפי לבני, שפרשה ברגע האחרון מהרוטציה עם בוז'י, עדיין לא הובילה את מפלגתה לניצחון", אמרה המגישה.

אם לפיד יפרוש מהרוטציה זה יעזור לכחול לבן לנצח את הבחירות?
לוין: "בבחירות 2015 הסקרים באמת הצביעו שללא לבני היה סיכוי לגרוף עוד שניים-שלושה מנדטים ולכן היא הועלמה מהקמפיין. המציאות הייתה טיפה שונה. כשאתה עושה סקרים תוך כדי קמפיין וממצב את עצמך לפי מצב הרוח הלאומי אתה פועל נקודתית ואז הנטייה הייתה להזיז אותה הצידה כדי להרוויח עוד מנדטים".
 

ספי עובדיה: "אני לא בטוח שהרוטציה היא מרכז השיח הלאומי. נתניהו מנסה להציף את הנושא. ראיתי בקמפיין של הליכוד פנייה לסוקרים לדרוש לבדוק את אחוזי ההתאמה של לפיד לראשות הממשלה. נתניהו פונה לציבור ומבהיר שההצבעה היא גם עבור יאיר לפיד כראש ממשלה ולא רק לבני גנץ. אני לא בטוח שזה כל כך מטריד את הציבור".
 
אם לפיד מחליט שהוא מוותר על הרוטציה הוא לא יוכל עוד להתמודד על ראשות הממשלה בעתיד.
לוין: "זה אכן יהיה מהלך הרסני מבחינתו. לקמפיין יש שפת גוף. שפת הגוף של גנץ ולפיד משדרת תבוסה לאחרונה. הם יודעים שביבי מנצח ולפיד נראה מגומד ליד גנץ ואיש לא מתכחש לזה. אם לפיד יחליט לפרוש זה יהיה סופו הפוליטי. אני חושב שהוא מבין שעשו עליו סיבוב, שהחיבור הזה עשה לו נזק ולבד הוא כנראה היה מצליח יותר".
 
דווקא בליכוד יש לחץ גדול מהפסד הגדול. 
ספי עובדיה: "נתניהו בשבוע האחרון עוד התלבט אם לעשות קמפיין 'געוואלד' מחשש לפגוע בשאר מפלגות הימין. נראה שבימים האחרונים הוא כן עושה את זה. אני לא משוכנע שיש דאגה אמיתית בליכוד שהוא יפסיד את הבחירות אלא אני חושב שמדובר בטקטיקה. אני חושב שהבחירות הללו נותרו פתוחות והפער בין הגושים הוא הפיך כפי שהפער בין המפלגות הגדולות לא גדול. בכל השבועיים האחרונים קמפיין הליכוד התמקד בניסיון לרכב על גל המשברים של בני גנץ והפך את הבחירות למשאל עם. גנץ זכה להרבה מאוד בולטות, גם אם שלילית, אולי זה עוד עשוי לסייע לו".

לוין: "אני מעריך תיקו וקרב ראש בראש בכפוף להפתעות של 48 השעות האחרונות למערכת הבחירות".