יו"ר מרצ, תמר זנדברג, הזהירה הבוקר (רביעי) בכנס ג'רוזלם פוסט, הנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, כי "בלי מרצ לגנץ לא תהיה ממשלה". מלבד זאת, היא טענה כי היא לא חוששת ממצב שבו מפלגתה תאבד מצביעים לטובת מפלגת זהות, ויצאה נגד דבריו של יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ': "נשים לא פוגעות בביטחון המדינה - הן מבטיחות את ביטחון המדינה".



"לפני יומיים ראינו שהציבור לא הולך ימינה, אלא הולך ומזדהה עם תחושות השמאל", קבעה זנדברג. "התחושה הזו מיוצרת על ידי מכונת תעמולה משומנת וממומנת. מכונת ההסתה נגד השמאל היא תוצר של תיבת תהודה קטנה שהולכת ומהדהדת ורוצה לצייר את עצמה כחלק מהלך רוח ציבורי רחב, אבל היא לא".

לדבריה, "מכנסת לכנסת הימין הופך לקיצוני יותר ויותר - הממשלה הבאה צפויה להכיל גם את פייגלין ובן גביר. אנחנו צריכים שמאל מובהק שמרים את הראש, שלא מזגזג ולא מגמגם ושמאל כזה הוא מרצ. ולכן, בשביל מהפך שלטוני וערכי - הצביעו מרצ".
"הבחירות האלה עומדות בפני הכרעה גורלית", הוסיפה יו"ר מפלגת השמאל. מצטיירת השנה תמונה שונה מהבחירות הקודמות. אנחנו שומעים ערב מדי ערב, בניגוד למערכות בחירות קודמות, שהפעם גורל הבחירות ייקבע לא בהפרש בין המפלגות הגדולות אלא בין המפלגות הקטנות. זה נכון בגוש הימין ובגוש השמאל, ובגוש השמאל מפלגת השמאל האידיאולוגית היא מרצ. לכן, יש מצב ייחודי שבו גורל הגוש ייקבע על פי גודלה של מרצ. זה מצב דרמטי וחסר תקדים, שבו בלי מרצ לגנץ לא תהיה ממשלה. בלי מרצ לגוש המרכז-שמאל לא יהיה שמאל. ובמילים אחרות - בלי מרצ לא יהיה מהפך".
 

בהתייחס לדבריו של יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', שהביע בנאומו התנגדות לשירות משותף של גברים ונשים ביחידות קרביות, אמרה זנדברג: "שמעתי שהוא האשים נשים בפגיעה בביטחון המדינה, ואני רוצה לומר את זה ברור - שילוב נשים בתפקידי קבלת החלטות בצה"ל זה הבטחה של ביטחון המדינה ולא פגיעה בביטחון המדינה. אנחנו צריכים לדאוג שנשים יקחו חלק שווה גם בקבלת החלטות מדינית שתסייע לנו לשנות כיוון בשדה הקרב לפתרון של שלום".
האם את מפחדת שיש קמפיין גוועלד של גנץ בשמאל שיפגע בכם?
"אני חוששת ממצב שבו כל אחת מהמפלגות הגדולות בגוש יפחדו מגודל המפלגה ולא מגודל הגוש. לכן, אם כל הרצון למהפך יתבסס על זה שהשמאל יצטרך להציל את המרכז - אז אנחנו בבעיה. אני לא מעלה על דעתי שהמהפך ייכשל כי מרצ לא תהיה גדולה מספיק. בבחירות האלה ההצבעה האידיאולוגית היא ההצבעה האפקטיבית, כי בלי מרצ לא יהיה גוש ולא יהיה מהפך".

בהתייחס לאפשרות של עזיבת מפגינים ממרצ לטובת מפלגת זהות, אמרה: "בסקר שעשינו, ובסקר בלתי תלוי בערוץ 13, הופרכה האגדה שיש איזושהי חפיפה בין מצביעי מרצ ופייגלין, הדבר הזה לא קיים. מרצ היא מפלגת שמאל ומפלגתו של פייגלין היא מפלגת ימין כלכלי ומדיני. זה מפחיד אותי ברמה של איך תיראה הכנסת הבאה, אבל לא מפחדת שייקחו מנדטים ממרצ".