בשבוע שעבר נחשף ב"מעריב" כי בניגוד להחלטה קודמת, שלפיה הסייעות המלוות תלמידים אלרגיים ימשיכו בעבודתן, משרד החינוך הודיע על ביטול חלקי של המשרות. כעת, הורים לילדים אלרגיים, החוששים מהשלכות הצעד שעלול לסכן את ביטחון ילדיהם, התפרצו הבוקר (רביעי) לנאומו של שר החינוך נפתלי בנט, במהלך כנס "הג'רוזלם פוסט" המתקיים לקראת הבחירות במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.



יהודית אייזנשטט, אמא לילד אלרגי בן 5.5, אחת מאותם ההורים שהתפרצו לנאום, אמרה ל"מעריב" כי "בנט הבטיח לנו בקיץ האחרון שהוא ישמור על הילדים שלנו. אבל בסוף גם עכשיו, רגע לפני שהוא עוזב את משרד החינוך, הוא מפקיר אותם שוב. וגם אם הוא לא רוצה הוא עדיין שר החינוך והאחריות היא עליו".



אייזנשטט הוסיפה ואמרה כי "הבטחת לנו דברים, לא סיימת את העבודה והאחריות שלך. אנחנו לא מוכנים שהילדים שלנו ימותו בגלל אוזלת היד שלך. לפני שתהיה שר ביטחון תמלא את האחריות שלך לדאוג לביטחון של הילדים האלרגיים שתחת אחריותך כבר עכשיו".



בעמותת יה"ל - העמותה לאלרגיות מזון, התייחסו גם לדברים ומסרו כי "בעקבות כוונת משרד החינוך לבטל את הסייעות הרפואיות לילדים האלרגיים הגיעו היום לכנס בחירות בו נאם נפתלי בנט, שר החינוך, כמה הורים לילדים אלרגיים חברי עמותת יה"ל והטיחו בבנט: 'הבטחת לשמור על הילדים שלנו, אתה עוזב את משרד החינוך ומפקיר אותם שוב', 'תדאג לילדים שלנו' וקריאות נוספות. בין היתר החזיקו ההורים שלטים בהם כתוב: 'די לביזיון - גם לילדים האלרגיים מגיע ביטחון'".



כזכור, בחודש יולי הודיעו משרדי החינוך והבריאות כי בשנת הלימודים הנוכחית מערך הסייעות הרפואיות, המלוות תלמידים אלרגיים בגני הילדים ובכיתות א'־ב', ימשיכו בעבודתן, ובכך הפכו את החלטת משרד הבריאות מחודש אפריל, שלפיה המערך יבוטל. לאחרונה משרד החינוך שוב החליט על ביטולן באופן חלקי, לאחר שהוקם צוות שבחן את הנושא במהלך החודשים האחרונים.



בתגובה, הוציאה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד מכתב למנהלי בתי הספר, צוותי ההוראה והגננות, שבו כתבה כי היא מחדשת את המאבק בנושא וקוראת להם לא לשתף פעולה עם צוותי הדרכה מטעם משרד החינוך בנושא הטיפול בילדים האלרגיים.