השר לשעבר גדעון סער, מספר 4 ברשימת הליכוד לכנסת, אמר הבוקר (רביעי) בכנס הבחירות של ג'רוזלם פוסט, הנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, כי מה שצריך לעשות הוא "פירוז הרצועה, למרות המחירים הכבדים", והבהיר כי זה ללא ספק משקף גם את גישת ראש הממשלה המכהן. לפי דעתי, נגיע לזה. לא נוכל להיות עם בניין הכוח, ועם ההתשה של תושבי הדרום".



גדעון סער בכנס הג'רוזלם פוסט
"לפני עשור חזר הליכוד לשלטון, ובעשור הזה התחזקנו מדינית, כלכלית ומדינית", אמר סער בפתח נאומו, והוסיף כי "מעמדה האזורי התחזק. היא נפרדה מהמסלול המסוכן של אוסלו, שהיה מבוסס על אשליות. באחרונה ידעה ישראל שורה של הישגים מדיניים, שקשורה למערכת היחסים העמוקה בין טראמפ לנתניהו. העברת השגרירות לירושלים, הפרישה האמריקנית מהסכם עם איראן, גם מערכות יחסים עם מדינות חזקות בעולם מתחזקות".
"עם כל אתגרי העשור", לדבריו, "חווינו את העשור השקט מאז הקמת המדינה. בתחום הכלכלי, שיפור בכל המדדים. זאת המציאות. השאלה שעומדת עתה בפני אזרחי ישראל היא להמשיך קדימה, בנתיב שמעצים את ישראל, או לחזור אחורה לתפיסות שפשטו את הרגל. אנחנו לפני תקופה של אתגרים גדולים וגם הזדמנויות. האתגרים הביטחוניים פורחים בניסיון האיראני להנחית מהלומה על העורף, ניסיונות לבנות את עצמה בסוריה ולבנות מפעלים בלבנון, יהיו בליבת האתגרים הביטחוניים של הקדנציה הבאה".

סער הוסיף כי "ההזדמנויות קשורות למעמד המדיני המתעצם שלנו והמעמד שלנו בוושינגטון. השאלה היא מי יידע לעמוד בפני האתגרים ולמצות את האתגרים. ממשלת ימין בראשות נתניהו, או שמאל של לפיד וגנץ. הנבחרת המצוינת והמנוסה שלנו, או הקבוצה האקלטקטית, קבוצה בלי קשר. לא זכורה לי מפלגה שלא הציעה חלופה לשלטון. היא מנסה בכל כוחה להתחבא מאחורי סיסמה בין ימין ושמאל. אין לזה מקבילה במדינה דמוקרטית. לא ברור מי המוביל. המסקנה היא שבשלישי הבא צריך להצביע לליכוד".

התפרסמה אתמול הקלטה של סגל שאומר אנחנו מפגרים בסקרים.
"אני לא רואה סקר עומק, לכן אני לא יודע את זה בסקר בלתי אמצעי. זה המצב, יש פערים במידת ההתלהבות להצבעה, לבין מי שמגיע לקלפי".

בהתייחס להשלכת העגבנייה לעברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך סיור בשוק התקווה, אמר: "ראש הממשלה התקבל בחום, ויכול להיות שהיה גילוי של אלימות. הבנתי שהיא נחקרה"

איזו אסטרטגיה יש לצה"ל בעזה?
"אני לא מכהן בתפקיד כלשהו עכשיו. מתחתי ביקורת במהלך השנים האחרונות על המדיניות מול עזה. לא שיניתי את עמדתי".

בהתייחס למצב בדרום, הוסיף השר לשעבר כי "אני חושב שישראל צריכה להציב יעדים יותר שאפתניים - פירוז הרצועה, למרות המחירים הכבדים, אין נטייה לצאת למלחמות ברירה, אלא למלחמות אין ברירה. זה ללא ספק משקף גם את גישת ראש הממשלה המכהן. לפי דעתי, נגיע לזה. לא נוכל לחיות עם בניין הכוח, ועם ההתשה של תושבי הדרום". 

כשנשאל באיזה תפקיד הוא מעוניין, אם נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, השיב סער: "אני לא מדבר בכלל על תפקידים, מסיבה מאוד ברורה - יש בחירות בעוד שישה ימים. זה משדר מסר מאוד לא נכון לציבור. הבחירות הן קשות, הן צמודות, יואיל נא כל אחד לאפסן את שאיפותיו האישיות עד ה-10 באפריל. קודם חשוב לי שהליכוד ינצח".

לשאלת הפאנל על קמפיין "הגוועלד" בו החלה מפלגתו, ענה סער: "אני מסכים עם זה שאם לא תהיה הצבעה גדולה לליכוד, השאלה אם תוטל עלינו הרכבת הממשלה, תעמוד בסימן שאלה. חייבים להצביע לליכוד". בנוסף גיבה את הנשיא ריבלין בעימותו מול רה"מ. "אני לא מסכים עם ראש הממשלה על העניין עם הנשיא, מאמין שהוא יעשה את עבודתו נאמנה", אמר.
 
דיברת על הישגים כלכליים. היה מס דירה שלישית, את שכר הבכירים. אתה מתנגד לזה. למה שזה ישתנה?
"אני חושב שעפ"י הסקרים, התמהיל הולך להשתנות לטובת השוק החופשי באופן מובהק. אני מקווה שיש היבטים שישתנו. רמת השכר עלתה, רמת החיים עלתה, האבטלה ירדה לשפל כל הזמנים. יש הישגים כלכליים אדירים, יש משימה כלכלית אדירה, ואפשר להרים את הפיריון. אני הצעתי להקים מטה לאומי למאבק בבירוקרטיה".

על ישיבה ביחד עם גנץ: "הוא זגזג, אבל הוא פסל את נתניהו. זה לא הדבר היחידי שבו הוא מזגזג. נתניהו ירכיב את הממשלה, מי שהוא יזמין מקובל. אם אתם רוצים ממשלת ימין, צריך להצביע לליכוד. ב-92 היה רוב לימין, זאת של הרב לוינגר, של הרב מזרחי ותחייה, ואז השמאל קיבל 61 מנדטים ואז קרה אוסלו. למה להמר על הקול שלכם? אתם יודעים שאם הליכוד יביא מנדטים, הוא ירכיב את הממשלה".