יו"ר תל"ם ומספר 3 ברשימת כחול-לבן, משה בוגי יעלון, תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכנס הבחירות של ג'רוזלם פוסט הנערך בתל אביב, ואמר כי "צריך לבדוק אם נתניהו קיבל כסף מהצוללות. אם מכל הסיכונים שהוא לקח הוא לא מרוויח משהו - הוא פראייר".

לדברי יעלון, "זו מערכת בחירות גורלית, זה לא מובן מאליו ששלושה רמטכ"לים ושר אוצר מתאגדים מתוך תחושת חירום. כי כולנו היינו שם, במדים ולא במדים, וראינו איך הדברים מתנהלים. מרגישים תחושת חירום. לא בגלל האיום האיראני, לא בגלל חזבאללה, חמאס או דאעש, יהודים וערבים, ימין שמאל, דתיים ולא דתיים, חרדים ולא. זה הופך להיות איום קיומי. חורבן הבית כבר קרה בעבר בגלל זה. בצורך של החברה הישראלית, יש שיח של שיסוי כל יום. מדינה שמתנהלת ולא מנוהלת. יש משרד אחד עם תוכנית רב שנתית, של הביטחון, שהושג ביני לבין כחלון, בניגוד לרצון נתניהו ששרים יריבו והוא ייקח את הקרדיט אחר כך".

 
"שומעים את הנגידה, שאומרת שלא משקיעים בתחבורה" הוסיף שר הביטחון לשעבר. "נכון, יש רכבת חדשה, מחלפים, אבל הפקקים לא נגמרים. חינוך - אותו דבר, בריאות אותו דבר. כשאתה לא מתכנן מראש, מספר המיטות לא יצמח סתם ככה. פעם היינו עם מספר רופאים גבוה פר אוכלוסיה, ועכשיו ירדנו. אנחנו באים מתחושת חירום. הבנו, יש סדר עדיפויות אחר. לצערנו, נתניהו בשלוש השנים האחרונות איבד כיוון. הסתבכויות, ועוד הסתבכויות, חוסר טוהר מידות, חקירות. מתוך אותה תחושת חירום, שאני מדבר עליה לפני שהתפטרתי, והודעתי שאקים כוח פוליטי, וכשזה קרה, הכרזתי על הקמת תל"ם, גנץ הכריז על חוסן לישראל, ויצרנו את הכוח. יש לנו תוכניות בכל תחום, באנו לשרת את האזרחים גם בבריאות, גם בשחיתות".

לטענתו, "היום מי שתומך בביבי הוא ימין, ומי שמבקר אותו הוא שמאלני, ויש כאלה שגם מוסיפים את המילה בוגד. אנחנו מתווכחים על הנושא הפלסטיני. זה רלוונטי? רק בין הקיצוניים. סמוטריצ'ים שרוצים להתנחל על כל מדינה, ואלה שרוצים למסור את כל השטחים".

האם אתה יודע את הסוד הגדול שמנע מנתניהו לגלות לך על הצוללת?
"זאת אחת הפרשות החמורות ביותר, ואני צועק את זה, כי כשחשפתי את העסקה הזאת, בסך שני מיליארד אירו, הבנתי שהוא מנסה להיפטר ממני. הצלחתי לחסום את העסקה, לא הבנתי אז שיש שם בצע כסף, אבל כשזה הגיע לפברואר 2016, אני מבין שמשהו לא בסדר, ולא יודע שבני הדודים של ביבי מרוויחים, ודוד שמרון והמשרד של מולכו, ואבריאל בר יוסף, ודוד שרן - את כל זה לא ידעתי. חשתי שמשהו לא בסדר, בלמתי את העסקה ואז הוא ניסה להיפטר ממני".

"התפתח התחקיר של רביב דרוקר, ושמעתי את היועמ"ש אומר שאין חשש לפלילים - ואני דורש חקירה מיד", הכריז יעלון. "טענתי מדצמבר 2016 שיש למשטרה מסמכים שמטילים אחריות על נתניהו. הוא דרש להעלות את הצוללות לתשע כשאנחנו אמרנו 5 צוללות. אחר כך בהמסמך השני, שהוא הטיוטה להסכם. הכל אצל המשטרה. צריך לבדוק אם נתניהו קיבל כסף. אבל אם מכל הסיכונים שהוא לקח הוא לא מרוויח משהו, הוא פראייר".

יעלון המשיך ואמר כי "בנימין נתניהו עוסק בהישרדות פוליטית, כל האינטרסים שלנו מוקרבים לזה - גם הביטחוני. מישהו מתעסק בפקקים, בבריאות? הוא התנתק מהעם. איך הוא יתעסק בדברים האלה. עצם העובדה שאין דוגמה אישית, והדג מסריח מהראש, זה מקרין למטה".

"אצלנו", לדבריו, "הכל על השולחן אצלנו. מתי יצא הסיפור של גנץ? בשבוע שיש בו דוח תחבורה חמור, ששכחו אותו, ואז עושים ספין. הוא חלש, לא מסוגל להגן על הטלפון שלו. מי אמור להגן על הטלפון שלו? רשות הסייבר, ומי אחראי עליה? נתניהו. למרות שאנחנו שלושה רמטכ"לים, אפשר לנצל את המצב כמו שביבי עשה עם אולמרט, וליברמן אמר שהוא יחסל את הנייה. ועכשיו זה בנט. מה זה תנו לצה"ל לנצח? אנחנו לא רוצים לנצח? אם אנחנו מגיעים בצוק איתן לזה שהחמאס לא יורה כדור אחד למעלה משלוש וחצי שנים, זה ניצחון אדיר. כשסיימנו את צוק איתן, וחמאס בא עם 7 דרישות וקיבל אפס, וספר את ההרוגים שלו, הוא הבין שלא כדאי לו".ה