שר הכלכלה, אלי כהן (כולנו), תקף היום (רביעי) בכנס הבחירות של ג'רוזלם פוסט, הנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, את שר החינוך נפתלי בנט, ואמר כי "בנט ינצח את החמאס כמו שליברמן ניצח את החמאס - בדיבורים". כמו כן, הוא עקץ גם את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כשאמר כי "הוא צודק שהוא לא מוותר על הרוטציה, בתור יו"ר אופוזיציה יש הרבה שהוא יכול לעשות".



"ביקשו ממני לדבר על המצע", אמר כהן בפתח נאומו. "אנחנו בין המפלגות היחידות שיש להם מצע. יש כאלה עם 30 מנדטים בסקרים, בלי מצע. לא מה הן אומרות. אל תסתכלו על הקנקן, אלא על מה שיש בו - וזה ריק מתוכן אצלם".

כהן גם לא פספס הזדמנות לעקוץ את מספר 2 בכחול לבן: "בדרך לכאן שמעתי שלפיד לא מוכן לוותר על הרוטציה אומרים לו מפלגת העבודה שאתה חייב לוותר. אני אומר שהוא צודק. בתור יו"ר האופוזיציה יש הרבה שהוא יכול לעשות. אני אומר לכם - כל הסקרים מוכיחים שגוש הימין חזק ושהוא מובטח, שהוא ירכיב את הממשלה הבאה. על מנת שתהיה ממשלה לאומית, חברתית, אחראית וממלכתית, אנחנו צריכים את כולנו. אנחנו נהיה יותר מ-4-5 מנדטים, יותר מכל הסקרים. הציבור יודע".

לדבריו, "במהלך מערכת הבחירות האחרונה מתעסקים עם הטלפון של גנץ, היה לו תמונה עם מישהי או לא, אתמול הכותרת הראשית היתה מה עם הבוטים. כולנו מומחי מדיה. לא שמעתי מהם בשורה לחיילים, קשישים, או לזוגות הצעירים. מה הם יעשו בנושאים האלה? זה מה שכולנו עושה. 72 דברים עשינו בקדנציה האחרונה. שינינו את שכר החיילים, נקודות זיכוי, שכר מינימום, תאמינו לי ששלושה רמטכ"לים עם פנסיה תקציבית - לא יטפלו בצהרונים ובמעונות יום. אפילו בשכר החיילים הם לא טיפלו, רק כולנו טיפלו".

"מצבה הכלכלי של מדינת ישראל מעולם לא היה טוב יותר", קבע כהן, שהסביר: "הדירוג של מדינת ישראל הוא הגבוה ביותר. הייצוא נמצא בשיא, האבטלה בשפל. יש הרבה אינטרסנטים שלא רוצים לראות את כחלון במשרד האוצר שוב".
 
הרגתם את שוק הנדל"ן.
"הקבלנים היו קונים קרקע ב-10 מיליון ש"ח, ובספסרות עלו ל-15 מיליון תוך שנתיים כי לא עשו כלום. אנחנו עושים. היחידים שנלחמו במונופולים היינו אנחנו. מלבד זאת, ה-OCD פרסם שמחירי המזון בארץ ירדו. אני לא מרוצה מהמחירים, אבל אנחנו נפרסם ביום יומיים הקרובים עוד ירידה במחירי המזון. פעם ראשונה שמישהו עצר מיזוג בנקים זה אני".

כשנשאל אם יש אפשרות שמפלגתו תשב בממשלת גנץ, במקרה שבו האחרון יוביל בפער של 4-5 מנדטים על נתניהו, אמר כהן: "הכוונה שלנו להמליץ על נתניהו. זה לא רלוונטי אם גנץ יתקשר אלינו או לא אחרי הבחירות, כי גם אם הוא יקבל 4-5 מנדטים יותר מהליכוד, אין לו שום סיכוי להרכיב את הממשלה".