משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) על חשיפה לחצבת בטיסת אל על 002 שיצאה מניו יורק לישראל. הטיסה יצאה משדה התעופה קנדי ב-26.03 ונחתה בארץ ב-27.03, ולפי הודעת משרד הבריאות היה בטיסה חולה בחצבת. דיילת אל על בשנות ה-40 לחייה, שככל הנראה הייתה על הטיסה, נמצאת כעת מאושפזת בבית חולים מאיר במצב קשה, כשהיא מורדמת ומונשמת. 



הדיילת ככל הנראה מחוסנת במנה אחת של חיסון נגד חצבת. הדיילת הגיעה לבית החולים בהכרה מעורפלת בשל מחלת החצבת. בבית החולים מסרו כי היא מטופלת בטיפול נמרץ ומצבה מוסיף להיות קשה. 



בהודעת משרד הבריאות נמסר כי מי מהאנשים שהיו על הטיסה, שחושבים כי הם מפתחים סימני מחלה, עליהם לפנות באופן מיידי לרופא המשפחה שלהם, עדיף בטלפון, כך יצמצמו למינימום את השהייה במרחב הציבורי, דוגמת בתי ספר, אוטובוסים, קניונים וכדומה. 



מחברת אל על נמסר בתגובה: "אל על פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות . משרד הבריאות פרסם הודעה בנושא ובה הנחיות מדויקות לכל הנוסעים שטסו באותה טיסה בלבד(טיסה 002 שהמריאה מניו יורק לתל אביב ב-26 מרץ). בכל שאלה נוספת יש לפנות אל רופא המשפחה או למוקד משרד הבריאות". 



אמש הודיע משרד הבריאות על חשיפה לחצבת בחתונה ב"גני אילון" ובמרפאה של הכללית בטבריה. כמו כן, לפני כיומיים נודע על יולדת בת 35 שנדבקה בחצבת מילדה שלא חוסן. היולדת שנדבקה במחלה היא אם לעשרה ילדים, והיא אובחנה כחולה בבית החולים פוריה.