האם תזמון חשיפת מבצע זמר נוגה, שבמסגרתו הושבה לישראל גופתו של רס"ל זכריה באומל שנפל בקרב סולטן יעקוב במהלך מלחמת שלום הגליל, יכולה לפגוע בהשבת גופות חבריו הנעדרים, יהודה כץ וצבי פלדמן? על פי דיווח הערב (רביעי) בחדשות כאן, בצמרת המערכת הביטחונית היו חילוקי דעות האם לפרסם את קיומו של המבצע, ואם כן אז מתי, וזאת בעקבות המאמצים המודיעיניים להשיב את פלדמן וכץ, שעדיין נמשכים. 



בדיווח נוסף של "החדשות 13", עולה כי במסגרת המבצע להשבת גופתו של באומל, הועברו לישראל 10 גופות מסוריה, דרך מדינה שלישית, שעברו בדיקות די אן איי, תשע מהן ללא ממצאים, ואחת נוספת שהבדיקות בה עדיין לא הסתיימו. כזכור, היום הודיעה מערכת הביטחון על כך שגופתו של באומל, שנפל בקרב הקשה במלחמת לבנון הראשונה, מול הצבא הסורי, הושבה לישראל. 



הקרב נערך ב־11 ביוני 1982, כאמור במהלך מלחמת לבנון הראשונה. בקרב לחם צה"ל בצבא סוריה על צומת דרכים מדרום לכפר סולטן יעקוב בבקאע שבלבנון. הקרב הסתיים בנסיגת כוחות צה"ל מהצומת, לאחר שכוח צה"ל שפרץ קדימה, חיילי גדוד המילואים 362 של השריון, גילה כי הוא מכותר בתוך מתחם סורי גדול וחולץ בקושי. ניהול הקרב נחשב אחד הכישלונות הגדולים של צה"ל במלחמה. 20 לוחמים נהרגו בקרב, למעלה מ־30 נפצעו, שניים נשבו, וכאמור שניים נעדרים עד עצם היום הזה.


משפחות הנעדרים לא הפסיקו לקוות לשריד מידע על יקיריהן לאורך השנים. זכריה באומל פעל בדבקות לאורך השנים לאיתור מידע על גורל בנו, עד שהלך לעולמו ב־2009. "הוא היה אדם נפלא שעד לפטירתו הפך כל אבן בחיפוש אחר הנעדרים", סופר על האב שלא זכה לראות את הרגע הקשה אך המרגש.