היום (רביעי) נערך הכנס השנתי של ה-NYPD, משטרת ניו יורק, שעסק בעלייה המדאיגה של פשעי השנאה האנטישמיים בניו יורק ובהיערכות אבטחת הקהילות היהודיות לקראת חג הפסח. 
מאות בכירי ה-NYPD תודרכו ע"י המפכ"ל, ג'יימס פטריק אוניל והקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין. דיין אמר לבכירי ה-NYPD כי "אתם בחזית המלחמה כנגד האנטישמיות, אסור לתת למציאות הזו להימשך. אין לנהוג במוסר כפול כלפי אנטישמיות - עליה לקבל תהודה ציבורית ויחס כמו כל שנאה אחרת, אל לנו להתרגל למציאות הנוכחית".
עוד הוסיף כי "רק אתמול רוססו ברחובות ברוקלין שני צלבי קרס. כשהציבו אותי כקונסול הכללי בניו יורק לא דמיינתי שהמציאות תנסה להרגיל אותי ללכת על מדרכות צבועות צלב קרס כאן בניו יורק. העובדות האלו צריכות להדיר שינה מעיניי כולנו". 

דיין סיים את הכנס ושיבח את היערכות ה-NYPD לקראת חג הפסח. "ההיערכות המבצעית שלכם מאפשרת לי להגיד שבפסח הקרוב אף יהודי לא צריך לפחד להתפלל בבית הכנסת שלו".

דני דיין נואם בכנס. צילום: הקונסוליה הכללית בניו יורק

 
דיין התייחס גם להשבת גופתו של זכריה באומל הי״ד ואמר כי ״בדרכי לפה קיבלתי את הבשורה המרגשת ביותר שדיפלומט ישראלי יכול לקבל - זכריה באומל, יליד ברוקלין, ניו יורק, שהגיע לישראל כדי להגן עליה זכה לחזור לישראל, 37 שנים אחרי הקרב. לעולם לא נשכח את הבנים שלנו".
לאחר האירועים האנטישמיים האחרונים, ב-NYPD נערכים להגדלת אבטחת הקהילות היהודיות בחג הפסח: ה-NYPD יערכו סיורים ותגבורי כוחות ביניהם נוכחות מוגברת של יחידת פשעי השנאה בקהילות היהודיות, בבתי הכנסת ובמקומות נוספים בעלי רגישות ביטחונית.
מנתוני ה-NYPD עולה כי עד כה, בשנת 2019 התרחשו פי 2 יותר פשעים אנטישמיים ביחס לאותה תקופה ב-2018 (69 מקרים השנה לעומת 35 בשנה שעברה). 180 אירועים אנטישמיים ב -2018, עלייה של 22% לעומת 2017, ועלייה של 38.6% מ-2016. נתונים אלה מתווספים לאירועים בשארלוטסוויל, הפיגוע בפיטסבורג, תקיפות פיזיות נגד יהודים בברוקלין וריסוס צלבי קרס ברחובות ניו יורק, כפי שהתרחש רק אתמול בברוקלין. 
מפכ״ל ה-NYPD, ג׳יימס פטריק אוניל, אמר כי "הנתונים שהוצגו מטרידים מאוד והם מבהירים שעלינו להילחם באיום האנטישמי בכל דרך. כל מקרה יחקר לעומקו וכל דיווח וחשד יבדקו, על הציבור להיות עירני. האיום משתנה והפסח הזה שונה מקודמו, תפקידהו לדאוג שהתושבים יהיו בטוחים ויותר מזה - ירגישו בטוחים".