"מאוד התרגשתי כששמעתי על החזרת גופתו של זכריה באומל", אומר ראש עיריית פתח תקווה לשעבר תא"ל במיל' גיורא לב, שהיה מפקד אוגדת שריון בקרב סולטן יעקוב. "הייתי בקשר הדוק עם משפחת באומל. לפני כל חג הגעתי לבקר את המשפחה, וגם כשהם היו מתקשרים ומבקשים שאגיע, תמיד נסעתי לירושלים להיות איתם", סיפר לב.
 
לדברי לב, "האב יונה באומל האמין בלהט שהבן שלו חי ושארגון טרור מחזיק אותו, כקלף מיקוח במקרה שיעצרו את ראש הארגון. הוא גם אמר שיש לו הוכחות", ציין לב. "מערכת הביטחון התייחסה למשפחת באומל ברצינות רבה, ושר הביטחון משה ארנס ז"ל נתן הנחיה לסייע למשפחה בכל דבר. אם האבא רוצה לנסוע למדינה מסוימת בקשר לבנו, לדאוג שייסע - לתת למשפחה את כל התמיכה והסיוע", סיפר לב.
 
באופן אישי, האמנת שבאומל בחיים?

"בהתחלה היה קצת בלבול ואי אפשר היה לדעת. גם חזי שי היה חייל שלי והוא חזר אחרי שלוש שנים. אבל ככל שחלפו השנים התקווה פחתה. החזרת הגופה מחזירה אותי לסיפור הקרב. חבל שזה קרה".

רה"מ בנימין נתניהו עם אסנה הברמן, אחותו של זכריה באומל. "כעת נוכל להתכונן ללוויה". צילום: חיים צח, לע"מ


הלוויתו של רב-סמל זכריה באומל ז"ל תערך היום (חמישי) בשעה 19:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. כזכור, באומל ז"ל נעדר מאז קרב סולטן יעקב שאירע ב-11 ביוני 1982, ואמש פורסם כי גופתו הוחזרה הביתה וזוהתה במכון לרפואה משפטית אבו כביר. 
 
אמש נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אחיו ואחותו של זכריה באומל ז"ל, שמעון באומל ואסנה הברמן וילדיהם. בפגישה, שהתקיימה בלשכת רה"מ, השתתף גם מתאם השו"ן (שבויים ונעדרים) של רה"מ ירון בלום ונציגים נוספים. לאחר הפגישה, אמרה הברמן כי "כעת נוכל לתכנן את ההלוויה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה”.