שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר הבוקר (שישי) ב-103FM כי מפלגתו לא תשב עם כחול לבן בקואליציה וכינה את מספר 2 ברשימה, ח"כ יאיר לפיד, "השונא הגדול ביותר שלנו". בראיון לתוכניתו של ניסים משעל, דרעי אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עלול להיות "גרוע מאוד" עבור הציבור של ש"ס אם לא ישב עם המפלגה בממשלה, וכן הביע התנגדות למצעה של מפלגת זהות.

תתמוך בחוק שימנע את העמדתו לדין של נתניהו?
"אני לא רוצה להתייחס לזה בכלל, זה לא נושא שעומד על סדר היום. אחרי שנראה את התוצאות נראה על מה מדובר בכלל. עד רגע זה אני לא יודע מה זה 'חוק צרפתי'. זה הכל חלק מספינים במערכת בחירות - להפוך את הנושאים האלה לעיקריים. קמה מפלגה גדולה מאוד שהמסר שלה זה 'רק לא ביבי'. פתאום זה נהיה ימני, זה שמאלי". 
על פי הסקרים פייגלין נע בין 6 ל-8 מנדטים. תתמוך בלגליזציה של קנאביס?

"השם ירחם. מישהו יודע מה המשמעות של זה? איך זה משפיע על התפקוד של החברה? אולי אני מהדור הישן, אבל כל המושג הזה של 'חופש', עם כל הכבוד, אני לא חי לפי הסקרים. אני מקווה שהציבור יתעשת ויבין מה באמת עומד על סדר היום. אני נגד הדבר הזה, לא אאפשר חקיקה של קנאביס. אם מישהו יגיד עכשיו שלהתאבד זה לא עבירה כי זה החופש להחליט, אז אני אתמוך בזה?". 
יו"ר ש"ס אמר כי מפלגתו לא תשב עם כחול לבן בגלל חברותו של יאיר לפיד במפלגה. "אנחנו עומדים בפני מערכת גדולה מאוד. הייתי בין מקימי המפלגה הספרדית. מבחינתי, זה מה שעומד על סדר היום", אמר דרעי. "נתניהו הוא השותף הטבעי בנושאים האלה. גנץ הוא אדם טוב. אבל ברגע שהם החליטו ללכת עם השונא הגדול ביותר שלנו, אמרו לי איך הוא מתגאה בכך שהוא מעמיד את החרדים במקומם ואיך הוא יגייס אותם". 


 
נתניהו קיצץ בקצבאות הילדים וסלחתם לו.
"הוא גם עשה ממשלה עם לפיד והשאיר את החרדים בחוץ. אם הייתי סומך על נתניהו ב-100%, אז בשביל מה צריך את ש"ס? הליכוד בלעדינו יכול ללכת עם לפיד. כשהוא צריך אותנו הוא פועל לפי המדיניות שלנו". 
 
דרעי הסביר כי הציבור של ש"ס תומך בראש הממשלה אך כי ללא ש"ס הוא עלול להיות "גרוע מאוד" עבורו. "הציבור המזרחי מאוד רחמן, וכשהשמאל, התקשורת, שלטונות החוק, רודפים אותו ואת משפחתו, הציבור מזדהה איתו", אמר. "אני אומר לציבור שנתניהו טוב כראש ממשלה, אבל בלי ש"ס הוא יכול להיות ראש ממשלה גרוע מאוד למשפחות ברוכות ילדים, ובנושאי דת ומדינה. אני באמת רוצה לפנות לציבור - חברים, המפעל שהרב עובדיה הקים נמצא בסכנה. מבחינתי, עם פחות מ-10 מנדטים, ש"ס לא יכולה לעשות את מה שהיא צריכה. היא לוקחת על שכמה את כל נושא המסורת, של דת ומדינה".
  
בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

"אנחנו מסיימים קדנציה עם קואליציה שרוב הזמן הייתה מורכבת מ-61 חברי כנסת. זו הקואליציה הכי חברתית שאני מכיר, וכזו שעשתה דברים גדולים מאוד. היא הייתה הומוגנית. אני מאוד מוטרד מה יהיה לאחר הבחירות. זה באמת מטריד. חבל שגנץ ובוגי ואשכנזי, שהם אנשים ראויים, עשו טעות. לשבת בלילה בווילה בסביון ולקום עם מצע של יש עתיד", אמר השר. "אני מוכן לסלוח כשפוגעים בכבודי, אבל כשפוגעים בערכים היהודיים שלי, אני לא יכול לעמוד בזה. זה פוגע בי, התחנכתי כל ימי חיי על הדברים האלה, אלו הערכים שלי".