הכתב לעניינים ערבים של חדשות 13, צביקה יחזקאלי, התייחס הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM לאופן שבו סיקר העולם הערבי את מבצע איתור והשבת גופתו של חלל צה"ל, זכריה באומל, מסוריה.



לדבריו, "זה ממש מעניין לראות את האופן שבו הנושא סוקר, במיוחד ברשתות החברתיות. אקח אותך לבלוגר לבנוני שאמר כזה דבר: 'תראו מה ישראל עשתה כדי להשיב חייל אחד אחרי 37 שנה. הפכו לנו את כל הקברים במחנה הפליטים ירמוכ, חיפשו וחיפשו ולא התייאשו', וזה אומר משהו עלינו. 'ראיתי מה זה עוצמה מוסרית של מדינה', הוא כותב".

יחזקאלי ציין עוד כי "זה לוקח אותי לדברים שכתב אחד הפובליציסטים הערבים הבכירים ביותר אחרי שחרור גלעד שליט, אחרי שנפל בשבי ושוחרר ב-2011. הוא כתב מאמר שהסעיר את העולם הערבי. הכותרת שלו הייתה: 'הלוואי והייתי חייל ישראלי'. אמרו לו 'מה? אתה רוצה להיות חייל ישראלי?' הוא ענה: 'כן. ברגע שראיתי מה מדינת ישראל עשתה, כמה מחבלים היא שחררה כדי להחזיר חייל אחד, הייתי רוצה להיות ישראלי'.

 


מי אמר את זה?
"עבדאללה אל הדלק, אחד הפובליציסטים הבכירים. הוא כתב את המאמר הזה, והגן עליו אחר כך בחירוף נפש. גם בטלוויזיה. מסתובבים הרבה סרטונים שלו ברשת שהוא אומר שצריכים להכיר בישראל".
 
האם הם חשפו פרטים חדשים על באומל?
"כן. תראה, בכירים בחזית העממית - ואל תשכח שאחמד ג'בריל וכל החבורה שלו עוד בחיים - סיפרו על המהלך הזה. לפי מה שהם מספרים, זה קרה במחנה הפליטים ירמוכ. מדובר במחנה פליטים פלסטיני שנמצא ממש צמוד לדמשק, בפאתיה המזרחיים של דמשק. המקום הזה הפך להיות כיס התנגדות נגד אסד. דאעש שלט שם, וגם חמאס, ועכשיו אסד נוקם שם ומרעיב את המחנה. בשלב מסוים אנשי ג'יבריל מספרים שהרוסים הגיעו לאזור וסילקו את אנשי דאעש, הפכו את הקברים, חפרו וחפרו והוציאו מאות גופות. אז כנראה מדובר באחד השטחים שדאעש שלט בו, ומשם הרוסים הוציאו את הגופות. זה היה, ככל הנראה, בית קברות פלסטיני של שהידים פלסטינים מהחזית העממית".

העיתונאי הסביר כי "בעולם הערבי אומרים 'לא ראינו אף פעם כזו נחישות'. יכול להיות שגם הסורים עזרו להם, כמו שצוין בפרסומים, וכנראה שהם לא ידעו מה הרוסים מחפשים. ייתכן שהרוסים פשוט עזרו לישראל בהקשר הזה ולא ספרו את אסד והאנשים שלהם. אולי אפילו גייסו אותם בלי שהם יידעו מה הם מחפשים".