עיתון "אל אחבאר" הלבנוני דיווח היום (שישי) כי  במסגרת "עסקת המאה" - תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הממלכה בירדן תקלוט כמיליון פלסטינים שיעברו אליה במספר פעימות, ו"תאזרח" אותם בממלכה ההאשמית.



עוד דווח, כי התוכנית תכלול גם שטחים שירדן תקבל מסעודיה, זאת בתמורה להותרת מובלעות צופר ונהריים בשטח ישראל. כמו כן דווח בעיתון הלבנוני, כי ירדן תקבל בתמורה סכום של  45 מיליארד דולרים במזומן לצורך למימונם של פרויקטים מסוגים שונים. 



העיתון דיווח כי נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי צפוי להתעדכן בפרטי העסקה במהלך ביקורו בוושינגטון הצפוי בשבוע הבא. על פי תוכנית השלום של טראמפ מצרים צפויה לאשר הקלות בתנועת הפלסטינים ברצועת עזה  ותאפשר את הקמתם של פרויקטים הומניטריים שונים, בתמורה ל-65 מיליארד דולר שתקבל מממשל הנשיא האמריקאי.



אתמול דווח האתר הערבי "אל-חאליג'" מפי מקורות כי גורמים בממשל האמריקאי אמרו לבכירים במדינות המפרץ כי הצגתה הפומבית של עסקת המאה תתבצע ב-15 במאי, "יום הנכבה". לפי הדיווח, ממשל טראמפ השלים את כל הצעדים הנחוצים להצגת תוכנית השלום, וכן השיג מימון ממדינות ערביות ואחרות להשגת יישום תנאי העסקה, שמתמקדת בהיבט הכלכלי באותו דגש על ההיבט המדיני. למרות הסירוב הפלסטיני לדון בעסקה, הנשיא טראמפ החליט לא לעכב את פרסומה.



כזכור, בחודש פברואר דיווח העיתון הפלסטיני "אל-קודס" כי על פי "עסקת המאה" לא תוקם מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים, אלא אוטונומיה בעזה שיהיה לה קשר מדיני עם הגדה.עוד דווח, כי ישראל תאפשר לפלסטינים חופש תנועה, עם שליטה ביטחונית מלאה, ואילו גושי ההתנחלויות יישארו תחת שליטת ישראל - אך לא יורחבו.