ארבעה ימים לפני הבחירות ואחרי שיצא היום (שישי) מחוץ למעונו בירושלים וביקש ממצביעי הימין ומפעיליו להצביע לליכוד כדי ש"רשימת כחול לבן לא תנצח בבחירות", התייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוכניתם של שרון גל ורני רהב בערוץ 13 לראיון מקיף על מערכת הבחירות הסוערת, המבצע להשבת גופתו של זכריה באומל ז"ל וראשי רשימת כחול לבן.



ברביעי ביקרה בלשכתך משפחתו של זכריה באומל ז"ל. בתור אחד שזוכר את האב - כואב הלב שהוא לא זכה לדעת שבנו נושב לישראל. תוכל לספר מי המדינה השלישית שעזרה?


"היה מפגן מרגש ואני זוכר גם את יונה שהיה בא ואומר שהוא לא שוכח את בנו. אומר שהוא מתגעגע אליו, חושב עליו, חי אותו. הוא חי למען החזרת בנו. כשחיבקתי את המשפחה אמרתי שאני מצטער שיונה לא איתנו. 37 שנים ניסו להחזיר אותו. ואז אסנה אמרה לי משהו מדהים - לפני שנים אמרתי לאמא שלי שהיא היום כמעט בת 90, שזה לא מספיק שהם רוצים אלא צריך לבוא מישהו עם הקלף המנצח ורק זה יביא אותו. אישה מדהימה. היא אומרת לי אתה הבאת את זה.  היה מבצע מודיעיני מדיני ממושך שכלל את המוסד, שב"כ, כל קהילת המודיעין. זה מראה את המחויבות הכבירה שלנו, אחרי 40 שנה לחלץ אדם ממדינת אויב".



שמעת את הביקורת על העיתוי?


"העיתוי נגזר מהעובדה שהצליחו להביא את הגופה ואז בדקו והבדיקות הסתיימו אתמול. אין קשר לבחירות".



אתמול שודרה הקלטה שלך על הנשיא.


"קיימת סכנה כיוון שהסקרים קרובים כל כך. זה לא נכון לעשות. מלאכת ההרכבה תוטל על המפלגה הגדולה - זה לא נכון. חושש שיש היפוך של מה שראיתי ב- 2015. ראיתי שהשמאל היה שאנן והימין היה להוט לבוא לקלפי לנצח. עכשיו הימין שאנן והשמאל להוט".



איך זה קשור לנשיא?


"הקלטה זה הקלטה. אני אומר ביושר שאין ביטחון שנוכל להרכיב ממשלה. אם אתה רוצה שנוכל אז הליכוד צריך להיות יותר גדול. המון תומכי ליכוד אומרים שזה בכיס. הייתי בבת ים, הלכתי להופיע מול צעירים, נכנסנו לבית קפה. אתם צריכים לראות את התמונות האלה, אנשים תומכים וקוראים ביבי ביבי. אמרתי להם שזה לא בכיס שלנו. הסקרים אומרים מה אנשים חושבים, אגב, בסקרים שלנו אנחנו מפגרים. זה לא גוועלד, זה אמת". 



סקרי עומק מדאיגים כל כך?


"שניים שלושה מנדטים פיגור".



איך אתה מסביר שמערכת הבחירות הזו כל כך קשה וטראומטית. שיאים נשברו, הכפשות, בוטים, לא ברור מי נגד מי. גנץ לא שפוי בעיניך?


"חלילה. רואה מה אומרים עלי, על משפחתי, על אשתי, על הליכוד. הבחירות מתאפיינות בדבר אחד. יש למפלגה של לפיד וגנץ תוכנית - רק לא ביבי. לא מתעסקים בהישגים שלנו. הייתי בוושינגטון והבאתי הכרה אמריקאית ברמת הגולן. נשיא ברזיל בולסונארו היה פה. אני נוסע לנשיא רוסיה פוטין שאני שומר בתיאום איתו על מרחב תמרון. אין להם דרך להתמודד עם ההישגים שלנו לפיהם ישראל הפכה למעצמה. הפכנו לכוח עולמי עולה בעשר שנים. אני רוצה לחזק אותה. אין להם מה להגיד אזהם אומרים רק לא ביבי. קוראים לי בוגד. מדברים על ממלכתיות, לא רואים את הדבשת על עצמם. באים עם עלילות דם לממש את התוכנית שלהם. אני מציע להם למצוא משהו אחר. לא בא בטענות על זה שהם מבקרים אותי, שיציגו מה הם מתכננים למדינה. הם מנסים לברוח מזה".



הרמיזה לבגידה היא בעיניי איומה. הקמפיין גם מנגד הוא מתחת לחגורה. אני שואל אותך מה יש בטלפון.


"לא רלוונטי. לא מכיר. מי שהחליט כך זה היה ראש השב"כ ואני לא בא אליו בטענות. אני חושב שכשמועמד לראשות ממשלה אומר שאני אשלח אנשים להרוג אותו ושאני שולח מרגלים רוסים לפרוץ לו לטלפון, זה מצביע על זה שהוא לא עומד בלחץ. כדי להיות ראש ממשלה צריך שילוב יכולות לשחק במגרש העולמי. להיות מסוגל לפעול בהישג המדיני. להבין בכלכלה. לפיד שמיועד להיות ראש הממשלה בחצי קדנציה לא מבין, גנץ פשט רגל. אני מבין בזה. צריך להבין בשילוב ביטחון. אם אתה לא מבין אז אתה מתנגד להקמת הגדר בדרום שבלמה את המסתננים. הלכתי לקונגרס והתנגדתי מול כל העולם. זה גדול עליהם. הם מחפשים השמצות".



יש הסכם עם חמאס. איך אתה רואה את נושא השלום שלנו עם הפלסטינים?


"עם חמאס אי אפשר לעשות הסכם של ממש. הם רוצים להשמיד אותנו. אין על מה להסכים, על מה נסכים, על דרך התאבדות? לכן חובה לתת להם מכות מעת לעת. מאז צוק איתן לא נהרג אזרח ישראלי אחד שם. בשנה האחרונה נהרגו כ-300 פלסטינים על הגדר. אלפים נפצעו. רצו לחטוף חיילים".



הבייס ציפה ליותר.


"לא מוכן לשלם מחיר מלחמות מיותרות. רוצה שכל אם ואב יידעו שלא שולח את הבנים שלהם למלחמה מיותרת. אם צריך אז כן. אני זוכר שכשהייתי חייל החזקתי בזרועותיי את חברי לנשק בן חמו שמת לי בין הידיים. הוא בא ממעברה בבאר שבע, ילד מחונן. ברכב השני היה זוהר ליניק מיהוד. גם אחי נפל. אני מוכן להפעיל כוח אבל מלחמה היא אופציה אחרונה. אם אפשר להשיג הרתעה בדרכים נוספות אז כן. ביום השנה היו אלפי מרסנים של החמאס והג'יהאד האיסלאמי".



איך אתה מסביר את זה? אתה רואה שלום באופק?


"את מכיר את מה שאמרתי שצריך להיות בתוכנית המאה. אמרתי לאובמה ולביידן ולטראמפ. אמרתי שאני לא מחלק את ירושלים".



אמרת שלא מוכן לפנות אדם אחד. מה אתה יודע?


"זה לא יהיה. כי אם זה יהיה התוכנית לא תהיה".



אתה מאמין שטראמפ יגיד כן?
"לא היה ידיד גדול לישראל ממנו. הוא יודע שכשאני עומד על דבר הוא מכבד את זה. אותו דבר עם פוטין. מדבר איתו בגובה העיניים כי אנחנו יושבים ואנחנו אומריםמה שיש לנו דוגרי. שלום יושג מתוך עוצמה. כל עוד לשכנים שלנו או לאיראנים יש תקווה להשמיד אותנו זה לא יקרה. התפיסה שלי מנוגדת לגמרי ללפיד וגנץ שאני חושב ששגויה. כלכלה וטכנולוגיה יש לנו. העולם בא אלינו. מנהיגי המעצמות, נשיא סין, יפן, הודו. העולם בא הנה והדבר הבא הוא שהערבים באים הנה. לא הכל גלוי אבל נורמליזציה נבנית. הם מכירים בזה שאנחנו מעצמה".



מצפה מטראמפ שיכיר ביהודה ושומרון?


"כל היישובים בלי יוצא מן הכלל גושים או לא חייבים להישאר בריבונות ישראל. עכשיו קרה דבר מדהים, לא ציפו לזה. דיברנו הרבה על זה. אמרתי לו ידידי דונלד... הוא מאוד חכם. ראש ממשלה צריך לדעת להגיד לא כשצריך ואני מלא אנרגיה להמשיך בפיתוח הכלכלה. אנחנו נוריד את שיעורי המיסים".



כמה קדנציות אתה עוד רוצה?


"כמה שהעם ירצה ואני אהיה מסוגל לשרת אותו. אם בחרתם תלכו להצביע כי זה לא בכיס שלנו. הפכו את רעייתי למפלצת ומצפים ממני לא להגיב. אנחנו משפחה חזקה אבל מה אתם חושבים שאנחנו לא מדממים? אנחנו מחזקים ומחבקים ונתמכים על ידי המוני אזרחים. כל הכבוד לבני יאיר שמעז להגיב למתקפות נגדנו".



כולם מדברים על הצוללות. פעם אחת לתמיד - מה קרה עם הצוללות?


"שלוש שנים טחנו את הסיגרים. עכשיו מעלים עלילת דם מרושעת נגדי. תראה שני דברים קיבלו שלוש דקות בתקשורת - ההסכם ההיסטורי-ההכרה של טראמפ ברמת הגולן. זה היסטורי כי זה החזיק שלוש דקות מלאות. הנה עוד משהו שקיבל שלוש דקות - דוח מבקר המדינה. לא האשמות סרק של יריבים. המבקר כותב דוח קשה וחמור על השחיתות בחברה של בני גנץ שהציגה לרוני אלשיך מצג שווא".



גנץ ואלשיך קשרו קשר?


"לא יכול להיות שאם זה לא ביבי לא חוקרים ולא מדווחים. אי אפשר לעשות את זה. זה איפה ואיפה. מצפה שהרשויות יחקרו את זה. אני מעדיף שגם אנחנו וגם הם נדבר על מה שנעשה".



יש נגדך המלצה להגשת כתב אישום, תוכל לנהל את המדינה וגם להתייצב בבתי משפט?


"בטוח שלא יישאר מזה זכר. בטוח שזה ייפול. האמת חזקה מהשקר. מאז שזוכר את עצמי אני בחקירות כולל בשלוש שנים האחרונות וזה לא מנע ממני את ההישגים האלה. לא חושב שנגיע לזה אבל תבחן איך פעלתי עד עכשיו . תראה מה זה חלוקת קשב והתמקדות. מעריך שלא יוגש דבר ואהיה פה שנים ארוכות. אם גנץ ולפיד יעלו זו סכנה. לפיד יעמוד מול איראן? יישב מול פוטין וטראמפ? זו בדיחה. זו הבחירה האמיתית. זו הצרה שתזיז את המדינה אחורה".