ארה"ב תכריז על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור
ארצות הברית צפויה להכריז בקרוב על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור. כך, על פי דיווח שמסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" שלושה גורמים אמריקניים בכירים. אם ההחלטה אכן תתממש, זו צפויה להיות הפעם הראשונה בהיסטוריה בה וושינגטון מסמנת צבא של מדינה אחרת כארגון טרור.


משמרות המהפכה. צילום: רויטרס


רוסיה: "ההפצצות הישראליות בסוריה לא מקובלות עלינו"

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, התראיין לעיתון המצרי "אל-אהראם" ותקף את מדיניות ישראל בסוריה. לדבריו, "ההפצצות של חיל האוויר הישראלי בסוריה לא מקובלות עלינו, והזהרנו את כל הצדדים מפני הסלמה. אנו עומדים בפני מצב בו סוריה תהפוך לזירת עימות בין השחקנים השונים באזור".
 
לידיעה המלאה

סרגיי לברוב. צילום: רויטרס

 
ארדן: "לא אתמוך בחוק הצרפתי"; גבי אשכנזי: "אשמח שאורלי לוי תצטרף אלינו"
אירועי שבת-תרבות ברחבי הארץ: השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס באירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא לשביתת האסירים הביטחוניים שתחל מחר: "כרגע ההיערכות שלנו היא לתגבר בתוך הכלא, רופאים ופראמדיקים כדי שלא יהיה צורך לפנות אותם וכמה שפחות שהם יצאו ויציפו בתי חולים אזרחיים, אנחנו מקווים שהם יישברו לפני כן".
אשכנזי בשבתרבות

 
סינואר: "בעימות הבא גם ת"א תפונה"

על רקע ההבנות ההולכות ומתגבשות עם ישראל בתיווך מצרי, מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינואר, איים היום בפגישה עם נציגי ארגונים אזרחיים והכוחות הלאומיים ברצועה כי האצבע של חמאס נשארת על ההדק, וישראל תיאלץ לפנות את אזרחיה גם מתל אביב במלחמה הבאה. "האצבע שלנו על ההדק. ההתנגדות חזקה היום עשרות מונים מאשר הייתה בצוק איתן", אמר סינואר, "אם תהיה מלחמה נוספת ישראל תפנה לא רק אזרחיה בעוטף עזה, אלא גם באשדוד, בנגב, באשקלון ובת"א; תרשמו את ההבטחה הזו לפניכם".
 
מנהיג חמאס הבטיח, כי "ההתנגדות תהיה מגן וחרב לעם שלנו". הוא הודה למצרים על מאמציה בהקלה על המצור, וכן לוועד הלאומי לצעדות השיבה, בראשות חאלד אל-באטש, על הארגון של הצעדות שנמשכו גם בסוף השבוע. "צעדות אלה שמו את המצור על רצועת עזה באג'נדה העולמית", ציין בפני הכוחות הלאומיים ונציגי הארגונים האזרחיים ברצועה.

לידיעה המלאה

סקר חדש: כמחצית מהערבים לא יצביעו, ירידה בתמיכה במפלגות ציוניות
הסקר האחרון בציבור הערבי לפני הבחירות: כמחצית מהערבים לא ייצאו להצביע, והייאוש מסכן באופן ממשי את המפלגות הערביות המתמודדת לכנסת. על פי הסקר, רע"ם-בל"ד מתחזקת וכוחה משתווה לכוחה של חד"ש-תע"ל במגזר.

עודה וטיבי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
ממשיכה בקו הפרו-פלסטיני: דרום אפריקה לא תחזיר את השגריר לישראל
דרום אפריקה סיימה את השלב הראשון בדרך להפחתת הקשרים המדיניים עם ישראל, כך אמרה שרת החוץ של המדינה, לינווידה סיסולו. בהודעה רשמית ולא צפויה מטעמה, הודיעה השרה הדרום אפריקנית כי השגריר שהוחזר להתייעצות במדינה בעקבות פעילות צה"ל כנגד מפרי סדר בגדר הרצועה, לא יוחזר לישראל.

לידיעה המלאה

הפגנות אנטי ישראליות בדרום אפריקה. צילום: רויטרס

 
אובר פיטרה נהג מוסלמי שסירב לאסוף יהודים: "התנהגות בלתי מקובלת"
"אובר" פיטרה את אחד מנהגיה בלונדון, לאחר שסירב להסיע במכוניתו יהודים. זאת, לאחר ששני גברים חובשי כיפה התלוננו בפני החברה כי אדם בשם אחמד סירב לאסוף אותם לאחר שהזמינו אותו דרך האפליקציה. כך, על פי דיווח של העיתון המרכזי של יהדות בריטניה, ג'ואיש כרוניקל. 

אובר. צילום: רויטרס

 
עלולה להוביל להסלמה: שביתת האסירים הביטחוניים תחל מחר ותתרחב בהמשך
ועד האסירים והמשוחררים הפלסטיניים הודיע היום כי החל ממחר תחל קבוצה ראשונה של אסירים ביטחוניים בשביתת רעב, שתימשך כשבוע ימים. על פי ההודעה, אם בתום השבוע לא ייענו דרישותיהם, ביניהם הקלת תנאי הכליאה והסרת המיסוך הסלולרי מבתי הכלא בהם הוא הותקן, יפסיקו האסירים גם לשתות מים.