על רקע ההבנות ההולכות ומתגבשות עם ישראל בתיווך מצרי, מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינואר, איים היום (שבת) בפגישה עם נציגי ארגונים אזרחיים והכוחות הלאומיים ברצועה כי האצבע של חמאס נשארת על ההדק, וישראל תיאלץ לפנות את אזרחיה גם מתל אביב במלחמה הבאה. "האצבע שלנו על ההדק. ההתנגדות חזקה היום עשרות מונים מאשר הייתה בצוק איתן", אמר סינואר, "אם תהיה מלחמה נוספת ישראל תפנה לא רק אזרחיה בעוטף עזה, אלא גם באשדוד, בנגב, באשקלון ובת"א; תרשמו את ההבטחה הזו לפניכם".
מנהיג חמאס הבטיח, כי "ההתנגדות תהיה מגן וחרב לעם שלנו". הוא הודה למצרים על מאמציה בהקלה על המצור, וכן לוועד הלאומי לצעדות השיבה, בראשות חאלד אל-באטש, על הארגון של הצעדות שנמשכו גם בסוף השבוע. "צעדות אלה שמו את המצור על רצועת עזה באג'נדה העולמית", ציין בפני הכוחות הלאומיים ונציגי הארגונים האזרחיים ברצועה.
סינואר התייחס להסכם הרגיעה, ודחה פרסומים בעבר על פגישה, כביכול, של ראש השב"כ נדב ארגמן עם בכירי חמאס בקהיר, מבלי להתייחס ספציפית לדיווח. "לא שולם מחיר ואין להסכם הרגיעה עם הכיבוש שום היבט פוליטי, כולל עסקת אסירים, או נשק ההתנגדות", אמר. "היו לנו קווים אדומים, החשוב בהם שלא נפגשים פנים מול פנים עם האויב, אלא באמצעות מתווכים בלבד".

לפני יומיים אמר חבר בוועד מארגני צעדות השיבה כי ישנן הנחיות מטעם המארגנים והפלגים הפלסטיניים להפסיק את שיגור בלוני התבערה ואת הפעילות של “יחידת התיזוז הלילית”. לדבריו, ההנחיה ניתנה על רקע ההבנות ההולכות ומתגבשות בין הפלגים לישראל בתיווך המודיעין מצרי. על פי הגורם, הושגה הסכמה בין הצדדים שההפגנה היום תהיה ללא אלימות, והמפגינים יורחקו מהגבול למרחק של לפחות 300 מטרים בעומק השטח. במקביל, ישראל התחייבה לא לפתוח באש חיה לעבר המשתתפים. 

שלשום התגלה אגד בלוני תבערה בבית העלמין שבקריית גת. תושבת העיר התקשרה למשטרה וחבלנים נטרלו את הנפץ. בתוך כך, נמשכת המתיחות בכלא קציעות בנגב, והאסירים נמנעו מלצאת לספירה ביטחונית אתמול בבוקר לאות מחאה, לקראת שביתת הרעב שלהם שתחל ביום ראשון. הוועד לענייני אסירים ומשוחררים פלסטינים טען כי היחידה המיוחדת של שב”ס פרצה לאגף 1, ערכה חיפושים בחפצים של האסירים ופיזרה אותם לאגפים אחרים.

כזכור, לראשונה מאז המחאה החברתית בקיץ 2011, הוקם ביום חמישי האחרון מאהל מחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב, מול היכל התרבות ותיאטרון הבימה. את המאהל, המונה כעשרה אוהלים, הקימו תושבים מיישובים בעוטף עזה המוחים על מצב הביטחון באזור מגוריהם.  האוהלים שהוצבו בשדרה שייכים כל אחד ליישוב אחר, ועשרות תושבים מתכוונים לשהות בה לפחות עד צאת השבת הקרובה. התושבים המוחים זכו לקריאות עידוד מעוברים ושבים, ורוכב אופניים קרא לעברם “אולי תבואו לגור בתל אביב?”. 

איתי פכטר, תושב כפר עזה, אמר: “אנחנו כאן כדי להבהיר שככה אי אפשר להמשיך. אנחנו דורשים שקט וביטחון ורוצים להרגיש כאזרחים שווים כמו בכל מקום במדינת ישראל, לחיות בבטחה ובלי פחד. כשנורו רקטות לתל אביב והשרון, תקפו מאה מטרות. כשנופל פצמ”ר בעוטף - לאף אחד זה לא מזיז. דין עוטף עזה כדין תל אביב”.