150 אלף מטיילים יצאו אל הטבע במהלך סוף השבוע: מזג האוויר הנוח, הזרימות בנחלים והפריחה הקסומה בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים משכו את אזרחי ישראל לצאת אל הפארקים ומוקדי הטיולים בכל רחבי הארץ. 
נחל עמוד. צילום: אלדד פלד רשות הטבע והגנים


למרות מזג האוויר הנעים שאיפשר את ריבוי המטיילים ברוב הארץ, מתחזית השירות המטאורולוגי נמסר כי הלילה יהיה מעונן בגובה רב ובינוני, וברוב אזורי הארץ צפוי גשם מקומי ויתכנו סופות רעמים יחידות. ביום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד נאה, והטמפרטורות יעלו במידה ניכרת ויהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

נחל תנינים. צילום: רשות הטבע והגנים
בין שלל הפעילויות לכל המשפחה שיכלו המבקרים ליהנות מהן באתרים השונים, נערכה גם כן פעילות מיוחדת לכבוד יום הסלמנדרה, אשר נמצאת בסכנת הכחדה לא מכבר. מקורות המים בשמורת תל דן שבצפון הארץ מהווים את משכנה העיקרי של החיה המיוחדת בישראל. כמו כן, פסטיבל מספרי סיפורים התקיים בתל ערד ופעילות מיוחדת בנושא עולם החרקים וחשיבותם לטבע התרחשה בפרק מבואות בירקון - תל אפק.

נחל תנינים. צילום: רשות הטבע והגנים
האתרים הבולטים בכמות המבקרים היו מצדה ונהר הבניאס עם כ-5,000 מבקרים בכל אחד מהאתרים. קיסריה ועין גדי עם כ-3,000 מבקרים בכל אתר. כמו כן, שמורת מבואות הירקון - תל אפק עם כ-3,500 מבקרים. בתל דן ובנחל עיון נרשמו כ-2,500 מבקרים.