שלושה ימים לבחירות: לאחר סבב ראיונות של ראשי המפלגות בשני ערוצי הטלוויזיה, 12 ו-13, גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע להתראיין אצל רינה מצליח בחדשות 12. נתניהו התראיין מלשכתו, והועבר בשידור חי. בראיונו נשאל נתניהו למצב הביטחוני בעוטף עזה וגם לסוגיית הסיפוח שטחים ביהודה ושומרון, אך בעיקר תקף את מתחריו ממפלגת "כחול לבן", בני גנץ ויאיר לפיד: "נשיא המדינה הגדיר את זה היטב, אם לאף אחד מהמועמדים אין רוב של 61 ממליצים, אז מה שאולי ייקבע זה אולי המפלגה הגדולה. לנו אין כרגע 61 ממליצים כי כמה ממפלגות הימין מסרבות להגיד בצורה ברורה שהם ימליצו עליי".

"בסקרים של סוף השבוע, יש פער של ארבעה מנדטים בין כחול לבן לליכוד, והסיבה היא שבוחרי הליכוד הם שאננים", פנה רה"מ לקהל בוחריו. "הדרך היחידה להבטיח את שלטון הימין היא להצביע ליכוד. כדי למנוע מהשמאל לעלות צריך ליכוד גדול. אני לא אפגע במפלגות הקטנות, להפך, אני אקח את כל המפלגות של הימין אליי. גנץ ייקח אולי אחת כעלה תאנה חסר השפעה. אני אביא אותן אליי - כשמצביעים ליכוד מצביעים לממשלת ימין", אמר נתניהו, "מי שרוצה להסתכן, לא יישמע לי. ב-2015 שמעו לי וניצחנו".
למה לא סיפחת את גוש עציון? למה לא החלת ריבונות ישראלית על מעלה אדומים?
"מי אמר לך שלא נעשה את זה? אנחנו בדרך, אנחנו דנים. אני חושב שכל אחד מבין שהקדנציה הבאה תהיה גורלית, אבל השאלה היא האם אנחנו נוכל להבטיח את הביטחון שלנו והשליטה ביו"ש, ושלא נקבל עזה נוספת. אני הבהרתי כמה דברים, הבעיה הראשונה היא מה לא לעשות. גנץ ולפיד אמרו שהם יעקרו 80-90 אלף יהודים, ויהפכו את יהודה ושומרון לעזה, זאת התפיסה שלהם, כך עושים שלום".

"התפיסה שלי הפוכה", הוסיף נתניהו, "אני הבאתי את ההצהרה על רמת הגולן של הנשיא טראמפ, שאומר שזה שטח שלנו לעד. הבאתי אותו להכיר בירושלים, אני לא אחלק את ירושלים, לא אעקור אף ישוב ואדאג שנשלוט בכל השטח ממערב לירדן". 

עוד אמר ראש הממשלה בנושא המדיני: "האם גם נעבור לשלב הבא? התשובה היא כן, נעבור לשלב הבא להחלת ריבונות ישראלית בהדרגה בשטחי יהודה ושומרון. אני גם לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות ההתיישבות הבודדות, כל נקודת ישוב כזאת היא ישראלית מבחינתי. יש לנו אחריות אליהן ולא אעביר אותן לפלסטינים. איש לי גם מחויבות לביטחון ישראל משום שאם למדנו משהו זה שאם נוטשים שטח האיסלאם הקיצוני ואיראן נכנסים, אני לא עומד למסור את ליבה של ישראל".


תושבי עוטף עזה טוענים שאתה מפקיר אותם.
"חס וחלילה", הדגיש נתניהו, "הם יקרים לי בצורה בלתי רגילה ואני דואג להם. ובארבע וחצי השנים האלה הייתה התרחבות אדירה ביישובי עוטף עזה. אף אזרח ישראלי לא נהרג מאז צוק איתן, בגלל המדיניות שהחלנו שם. במקביל, פעלנו נגד הפלסטינים והרגנו כ-300 מחבלים פלסטינים שניסו לפרוץ את הגדר ולנסות לחטוף את החיילים שלנו, ואני מקווה שאנחנו בדרך לרגיעה מסוימת אבל אנחנו כל הזמן עם אצבע על ההדק".

ב-98' אמרת שלהיות שנים רבות בפוליטיקה זה לא טוב, אולי זמנך הגיע?
"מי שקובע את זה זה הציבור, והוא רואה את הדברים האדירים שעשינו. האבטלה נמוכה מאי פעם, התיירות הגדולה ביותר בכל הזמנים, הפריחה המדינית הגדולה בכל הזמנים, מנהיגי ערב, יש לי קשר אישי איתם שאני רוצה להבשיל לנורמליזציה ושלום. אנחנו עדיין צריכים להוריד את יוקר המחייה ולהוריד מסים".

בנוגע לאפשרות של עימות אפשרי בינו לבין גנץ, אמר נתניהו: "אני חושב שאני אוכל להתייחס לזה ברצינות, אם בני גנץ ויאיר לפיד יסכמו ביניהם מי יהיה ראש הממשלה השלם לכל הקדנציה, שיקבעו ביניהם".
 
בתגובה לדבריו של נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ מסר: "אחרי 13 שנים, נתניהו מפחד מעימות כי הוא מרגיש את ההפסד מתקרב. מה שראינו היום בטלויזיה הוא ראש ממשלה עייף. אחרי 13 שנים נתניהו עייף מול כתבי האישום שלו, עייף מול סינואר, עייף מול תושבי עוטף עזה, עייף מול קריסת מערכת הבריאות, עייף מול יוקר המחיה ואפילו ההשמצות וההסתה שלו התעייפו. כל מה שנשאר מהקדנציה שלו זו פרשת הצוללות וההבטחה לסמוטריץ' להיות שר חינוך. חלאס ביבי".
גם יו"ר מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, הגיבה לדברי רה"מ, ביניהם הצהרת הסיפוח: "אני מצפה מגנץ ולפיד להודיע כבר עכשיו שיתנגדו לסיפוח שטחים במסגרת הקמפיין שלו להבערת המזרח התיכון ובדרך לקדנציה נוספת של שחיתות והסתה, נתניהו עכשיו מבטיח כבר יומיים סיפוח התנחלויות ועוקף את סמוטריץ׳ מימין. יש להבין שסיפוח התנחלויות הוא סכנה למדינת ישראל וסוף לחזון שתי המדינות. מול זה לא מספיק מרכז מגמגם ושותק, חובה להעמיד שמאל אמיתי ונחוש שיוביל למשא ומתן במקום סיפוח".