האם מתקיים משא ומתן בין ישראל לחמאס בנוגע למיסוך הסלולרי בבתי הכלא? מקור פלסטיני ברצועת עזה סיפר שישראל הציעה לארגון חמאס להקפיא את הפעלת מכשירי המיסוך בתמורה לשקט בבתי הכלא כך פורסם הערב (שבת) במהדורת "החדשות". על פי הדיווח, ישראל הציעה לפלסטינים להקפיא את פרויקט המיסוך הסלולרי בבתי הכלא עד חודש יוני, ואז לקיים משא ומתן על הפעלתו. כמו כן הם מסרו כי הסמכות לנושא עברה מידיו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן לידי הקבינט המדיני ביטחוני, דבר שעליו הודיע השר בעצמו.



עם זאת, על פי הדיווח, בחמאס סירבו להצעה הישראלית ודרשו כי בנוסף להקפאת המיסוך, ישראל תשיב את המצב בבתי הכלא לכפי שהיה לפני תחילת הצעדים עליהם הודיע השר ארדן בנוגע לאסירים הביטחוניים, בהם ביטול החלוקה לתאים לפי ארגונים, השבת תפקיד דובר האגף והשבת הביקורים. יש לציין כי בשלב זה מכשירי המיסוך הסלולרים בכלא עדיין פועלים.



במקביל לכך, בשב"ס מתכוננים לתחילת שביתת הרעב שצפויה להתחיל מחר בבתי הסוהר. על פי הדיווחים הפלסטיניים, מחר כלל האסירים הביטחוניים צפויים להשיב את ארוחת הבוקר שהם מקבלים, ולא לעמוד לספירה, והחל מיום חמישי הקרוב, שמונת מנהיגי חמאס הכלואים בישראל יחלו בשביתת רעב שתכלול גם שביתת שתייה. שבוע לאחר מכן צפויים שאר אסירי חמאס להצטרף לשביתה. 



גורמים בשב"ס התייחסו לשביתת הרעב הצפוייה והבהירו כי הם ערוכים לה. "אם ואכן שביתה כזאת תפרוץ, להערכתנו היא תפרוץ באופן הדרגתי כאשר כל פעם קבוצה אחרת של אסירים ביטחוניים תיכנס למעגל השביתה ותחליף קבוצה אחרת, שקדמה לה", אומרים גורמים בשב"ס ומציינים שהם ערוכים במישור המודיעיני והמבצעי. 



עוד הוסיף הגורם: "נדע להכיל כל התארגנות של האסירים הביטחוניים, כל פעילות שלהם, וכפי שציינו בעבר, יש לנו גם צוותים רפואיים שייתנו מענה במקרה הצורך. נפעיל את הסנקציות המוכרות, לרבות ענישה מיידית של מובילי המחאה והאסירים המשתתפים בה, נתגבר כוחות במידת הצורך כדי למנוע הסלמה ובעצם נגיב לכל תרחיש במלוא החומרה והנחישות כדי להבהיר כי הריבונות בבתי הסוהר, גם הביטחוניים, נתונה בידי שב"ס ולא בידי שום גורם אחר".



כזכור, בשבועות האחרונים עם ההחלטה להתחיל במיסוך הסלולרי בבתי הכלא והפרדת התאים, החלו האסירים הפלסטינים בהתפרעויות , ואף ביצעו שני פיגועי דקירה, שבאחד מהם נפצע סוהר באורח בינוני. בתגובה לכך, שב"ס החל בהעברת מאות אסירים מבית כלא לבית כלא, והענשה של אסירים רבים.