בימים אלו תשומת הלב של רובנו מופנית לעבר קמפיין הבחירות  של המפלגות השונות, שמגיע לישורת האחרונה שלו. כעם למוד מערכות בחירות, שעוקב בלהט אחר כל תשדיר, נאום והצהרה, פעמים רבות איננו מתפנים לחשוב מה יקרה ביום שאחרי הבחירות - ואילו נושאים ראוי שתקדם הממשלה הבאה.
ממשלת ישראל היא הרשות המבצעת של המדינה, אך אינה פועלת לבדה. מי שמבצע את הרוב המכריע של הרפורמות והתקנות הן הרשויות המקומיות בישראל. השלטון המקומי הוא הזרוע הביצועית האמיתית של מדינת ישראל. בלעדיו, לא רק ששום רפורמה לא תצא לפועל, אלא גם אף דירה לא תיבנה.
הממשלה היוצאת השכילה להבין זאת ומצאה בשלטון המקומי שותף אמיתי. יחד עם ראש הממשלה, שר האוצר, שר החינוך, השרה לשוויון חברתי ושרים נוספים קידמנו תוכניות שהורגשו בכל בית בישראל ונתנו מענה לצרכים אמיתיים. יחד הובלנו תוכנית חסרת תקדים בהיקף 15 מיליארד שקל לקידום המגזר הערבי. יחד התעקשנו על הוספת סייעת שניה לגני ילדים, גיבשנו את תוכנית הצהרונים החברתיים, הפעלנו את בתי הספר של החופש הגדול ועוד . 

כדי שהבטחות הבחירות יוכלו להגיע בסופו של יום לתושב הקשיש, שגר בפריפריה, לתושב שלומד במערכת החינוך או שמטופל בלשכת הרווחה - על הממשלה הבאה להמשיך ולקדם את כלל הרשויות המקומיות ולהגדיל את התקציבים המועברים להן לצורך מתן שירותים. עליה לבטל את דיני הארנונה המיושנים, שמוקפאים משנות ה־80 של המאה הקודמת ולערוך רפורמה מקיפה וסדורה שתעשה סדר במס המוניציפלי, תוביל לצמצום פערים בין הרשויות ותחזק רשויות ברחבי הארץ.   
על הממשלה הבאה להגדיל את מענקי האיזון לחיזוק הרשויות מקומיות, כך שיגיעו לרף המרבי. בשנים האחרונות הצלחנו להגדיל את המענקים לסכום של כ־3.3 מיליארד שקל ולייצב אותם, תודות לעבודה קשה ומאומצת ונמשיך בזאת גם לקראת התקציב הבא. תפקידנו הוא להבהיר לנבחרי השלטון המרכזי עד כמה נושא זה חשוב ומרכזי בחיי אזרחי ישראל. זאת  כדי לשפר את החיים בדימונה, בעכו, בכפר קאסם, בחולון ובאשקלון. 
מרכז השלטון המקומי בראשותי יפעל לוודא שההנהגה הבאה תחזק את יכולת הרשויות המקומיות לנהל את המשאבים שלהן, תבטל את תאגידי המים לאלתר ותעגן בחוק ניהול משק מים סגור. תאגידי המים לא הוכיחו את עצמם. הם מובילים להידרדרות ברמת השירות, לא מסייעים לפתח תשתיות, וכלל לא יובילו להתייעלות כלכלית או ארגונית. כל אזרח מבין זאת ועל הממשלה הבאה להבין זאת בהקדם ולהוביל לביטולם המיידי. 
בימים אלה חשוב שכל תושב ונבחר ציבור בשלטון המקומי יקרא לכל המפלגות המתמודדות לכנסת בבחירות הקרובות, לשלב דרישות אלו כחלק מן ההיערכות להקמת ממשלה חדשה וכבסיס לגיבוש ההסכמים הקואליציוניים. אין צודק וחברתי מכך. כך, בסופו של יום, כולנו נרגיש את השינוי בחינוך טוב יותר, ונהנה משירותי רווחה מתקדמים, פעילויות תרבות וספורט, פרויקטים לזוגות צעירים, פעילויות התנדבות בקהילה ועוד.
הכותב הוא יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות