החללית "בראשית" ביצעה הבוקר (ראשון) בשעה 04:36 תמרון מוצלח ראשון סביב הירח. במהלך התמרון פעלו המנועים במשך כ-271 שניות וכמות הדלק שנשרפה עמדה על כ-55 ק"ג. בתמרון זה  פעלו כל מנועי החללית בו זמנית לבלימת החללית בעוצמה הגבוהה ביותר עד כה (הדחף המקסימלי של החללית). בתמרון, גובה האפולונה, הנקודה הרחוקה מפני הירח, הורד מגובה של 10,400 ק"מ לכ-750 ק"מ מפני הירח. הפרילונה, הנקודה הקרובה לפני הירח, נותרה כ-460 ק"מ מפני הירח. במהלך השבוע הקרוב צפויים להתבצע עוד ארבעה נוספים, במטרה להכניס את החללית למסלול טוב לנחיתה ביום חמישי הקרוב.



הירח ממרחק 550 קילומטרים. צילום: בראשית


במהלך סוף השבוע, בראשית צילמה תמונות נוספות של הצד הרחוק של הירח. האחת, צולמה מעל הפרילונה ביום 5.4 בשעה 8:00 ( שעון ישראל) בגובה של 550 ק"מ. והשנייה צולמה באותו היום בשעה 9:50 (שעון ישראל) במרחק של 2500 ק"מ מעל פני הירח.

בבוקר יום שישי נמסר מחדר הבקרה של הצוות ההנדסי של SpaceIL והתעשייה האווירית מעדכן כי החללית הישראלית "בראשית" נמצאת במסלול מצוין כמתוכנן. במהלך התמרון הגורלי שבוצע ביום חמישי בערב, נצפו בעיות סינוור בעוקבי הכוכבים, והצוותים ההנדסיים בוחנים את ההשפעה על מתכונת הנחיתה, המתוכננת לשעה 23:00 זמן ישראל לערך, בעוד כשבוע. במהלך השבוע הקרוב התמרונים וההכנות האחרונות לנחיתה יערכו באינטנסיביות.