יש אנשים שיקריבו הכל למען האהבה, ואפילו יסכימו לא לאכול פיצה במשך כל חייהם רק כי בני הזוג ביקשו מהם. אם זו לא אהבת אמת, אנחנו באמת כבר לא יודעים מה כן. בשבוע שעבר, סבתא מבריטניה חשפה שמעולם לא טעמה את המאכל הפופולארי, בגלל ברית שכרתה עם בעלה לפני עשרות שנים.

אודרי פרודנס בת ה-94 הכירה את בעלה ג'ק בתקופת מלחמת העולם השנייה, הוא היה חייל והיא הייתה אחות והאהבה בין השניים פרחה. אבל אז ג'ק נלקח בשבי בידי האיטלקים, והורעב שם כמעט למוות. הדבר היחיד שקיבל היה קערת מרק סלרי ביום, ומלבד זה שזה נשמע ממש דוחה, זה גם מן הסתם לא ממש משביע. כשהמלחמה הסתיימה וג'ק שוחרר מהשבי, השניים התחתנו ונשבעו לא להתקרב לעולם למטבח האיטלקי.

אודרי קיימה את הבטחתה במשך 63 שנות נישואיהם, אך לאחר מותו של ג'ק היא התחילה קצת לטעום אוכל איטלקי, בעיקר פסטה. יחד עם זאת, רק לאחר שעברה שבץ בינואר האחרון, החליטה להפסיק עם החרם על המאכלים הפופולריים באופן רשמי. 
אודרי פרודנס. צילום מסך: יוטיוב
אודרי פרודנס. צילום מסך: יוטיוב


בעזרת נכדתה, אמה, היא הכינה רשימה של דברים שעוד לא הספיקה לעשות - ביניהם לאכול פיצה. "האמת היא שאף פעם לא אכלתי פיצה, למעשה אני לא בטוחה שאני יודעת מה זה בכלל", היא סיפרה לנכדתה שנותרה בהלם מוחלט. זמן קצר לאחר מכן, היא ושאר המשפחה דאגו להכין לאודרי פיצה כבקשתה, בסגנון הוואי עם אננס ובייקון.

התגובה שלה אחרי הביס הראשון? "אני לא מאמינה שלקח לי כל כך הרבה זמן לטעום את זה, אני לא יכולה לחכות כבר לביס השני". את המאכל היא כינתה "ארוחה שלמה על פרוסת לחם ענקית", והיא מתכננת מעכשיו לנסות אותו בגרסאות שונות. "היא חושבת שהמלחמה הייתה טיפשית אבל כיום היא כבר לא שונאת את האיטלקים", סיכמה אמה. ומה הדבר הבא ברשימה שלה? "להגיע לגיל 100 ולקבל מכתב ברכה מהמלכה, היא מתה על משפחת המלוכה".