מסמכים פנימיים של מפלגת הלייבור הבריטית חשפו כיצד היא לא פעלה לטיפול במאות מקרים של אנטישמיות, בין השאר בשל התערבות מצד משרדו של היו"ר ג'רמי קורבין, כך דווח היום (ראשון) ב"סאנדיי טיימס". העיתון כינה את חברי המפלגה "הצבא האנטישמי של קורבין". 

חברים במפלגה שנחקרו על כך שכתבו ברשת תגובות אנטישמיות כמו "הייל היטלר" ו"היהודים הם הבעיה" לא סולקו ממנה למרות שהתלונות נגדם נרשמו לפני שנה, ומשרדו של קורבין התערב על מנת לעכב ולבלום 101 תלונות. 
לפי הדיווח, בכיר באיגוד עובדים צורף מחדש למפלגה לאחר ששיתף חומר שטען כי "יהודים ישראלים" אחראים למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. במקרה נוסף, בכיר בלייבור קבע כי מועמד מקומי שכינה חברי פרלמנט יהודים "מסתננים ציונים" לא יושעה מהמפלגה הבריטית. 

מפגין נגד האנטישמיות במפלגת הלייבור. צילום: AFP
מפגין נגד האנטישמיות במפלגת הלייבור. צילום: AFP


454 מתוך 863 תלונות לא נפתרו, כולל 249 שבהן המפלגה לא פתחה כלל בחקירה. מתוך 409 מקרים שנפתרו, 191 חברים לא הוענשו, 145 קיבלו אזהרה ופחות מ-30 סולקו. בלייבור הכחישו את הדיווח וטענו כי הם מחויבים למאבק באנטישמיות במפלגה. 

כזכור, חברת הלייבור היהודייה מרגרט הודג' האשימה בחודש שעבר חברים במעגל הפנימי של קורבין בהתערבות בטיפול במקרי אנטישמיות, על מנת להפחית את הענישה עליהם.