יומיים לבחירות 2019: הדיבייט המתמשך בין השמאל לימין בישורת האחרונה למערכת הבחירות הגיע גם לתוכניתם של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM, אליה הגיעו היום (ראשון) יו"ר מרצ תמר זנדברג ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט כדי להתייחס בין היתר, להתבטאויותיו אמש של נתניהו על סיפוח חלקים מיהודה ושומרון. זנדברג: "בנט רוצה להצטרף לגוש הקיצוני עם נתניהו"; בנט: "ברור לי שנתניהו מתכנן לקחת לנו קולות, ויעדיף את מרצ וגנץ".


חברת הכנסת זנדברג, בשמאל העריצו את סטלין.
"מה פתאום. לאיזה דף מסרים קמת הבוקר. במקום לומר שזה היה דבר מטומטם ואידיוטי לומר זאת אתה ממשיך לפמפם אותו. זה דבר שלא נכון ולא ראוי לומר. תכף תצדיק את מי שהתארח אצל אצל רני ושרון ואמר שהשמאל הוא נאצי".
 

בואי נדבר על הריבונות. ראש הממשלה אומר שהוא יכיל בהדרגה ריבונות ביהודה ושומרון.
"את ראש הממשלה מעניין דבר אחד – להימלט מהכלא ובשביל זה הוא מוכן לעשות הכל. להכניס את הכהניסטים לכנסת ולהרוס את העתיד של המדינה. סיפוח משמעותו סכנה ממשית על המדינה וסוף חזון שתי המדינות".
 
הוא אמר שהוא לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות בודדות. הוא לא מוכן לפנות מתנחל אחד.
"זה חלום הבלהות של ישראל. לשלוח את גדודי החיילים להגן על השטחים האלה במקום לפתוח במשא ומתן להיפרדות מהפלסטינית".
 
השר בנט, מה דעתך על דבריו של נתניהו? סיפוח יהודה ושומרון ופינוי חאן אל אחמר. אתה מאמין לו?
"לפני הבחירות נתניהו הוא תמיד הכי ימני בעולם. הוא היה 13 שנה ראש ממשלה. למי שנמאס להצביע ימין ולקבל שמאל חייב להצביע לימין החדש. סינואר מאיים הבוקר על מדינת ישראל שאם נחסום תדרים של טלפונים בכלא הוא יירה על תל אביב. הוא עושה איתנו צחוק. זו לא התנהלות של ממשלת ימין. מי שרוצה להצביע ימין ולקבל ימין שיצביע לימין החדש. בואו נדבר על חאן אל אחמר, כל השרים בקבינט הצביעו לדחות את הפינוי מלבדנו. אין שום סיבה להתקפל לאירופאים האלה. מי שרוצה מדיניות שמאל – אין בעיה. נתניהו מעולם לא העז לגעת בבג"ץ ורק איילת שקד מטפלת בבג"ץ ועושה את העבודה. אני מבין שנתניהו מנסה להקטין את מפלגות הימין, אולי כי הוא רוצה לשבת עם גנץ".
 
על דברים אלו של יו"ר הימין החדש, השיבה זנדברג: "מרצ על פי הסקרים בגודל של המפלגה של בנט. השאלה היא איזה מהמפלגות הקטנות יובילו לאיזה גוש. בנט רוצה להצטרף לגוש הקיצוני עם נתניהו ואני רוצה לדון במה שיעשה גוש המרכז שמאל. זהו עתיד המדינה. האם אנחנו נספח ונמשיך במגמת ההתנחלות או נלך לקראת משא ומתן לקראת שתי מדינות. אני מצפה שמרצ תוביל גוש שילך לכיוון הזה".
 
"בבחירות האלה אני חושב שהכול ברור", המשיך בנט, "לימין יש 66 מנדטים ולכן נתניהו הוא ראש הממשלה הבא, השאלה היא איזה ביבי נקבל. ביבי שהלך בעבר עם אהוד ברק וציפי לבני כשרת משפטים ובוגי יעלון יהיה שר הביטחון. מי שרוצה את זה שיצביע לליכוד. מי שרוצה שאיילת תמשיך במהפכה שלה ואני אקח את המושכות הביטחוניות ואמשיך לגבות את חיילי צה"ל גם כשהם טועים בשדה הקרב שיבחר בנו".
 
בנט, אתה חושב שביבי יפנה לגנץ ולזנדברג ואתם תישארו בחוץ?
"ברור. אחרת אין לי הסבר למה הוא מנסה לקחת לנו קולות. כך נמשיך לקבל מיליון תושבים בדרום תחת טפטוף רקטות ואחרים יסבירו לנו שצריך להכיל את זה".


זנדברג חיזקה, ואף הוסיפה: "צודק בנט גורל כל אחד מהגושים יוכרע בגודל המפלגות הקטנות. כל עתיד המהפך תלוי בגודלה של מרצ. בלי מרצ ביבי ינצח. יש סיכוי אמיתי לגוש מרכז שמאל שיבטיח את המהפך כשמרצ תהיה בתוכו".
 
חוק צרפתי כן או לא?
"בגדול אני בעד חוק צרפתי שלא יוכל רטרואקטיבית", אמר בנט, "אנחנו מתכוונים לתת לנתניהו ארבע שנים. נחכה ונראה מה יהיה ואני מקווה שלא ייפתח נגדו משפט. בגדול הנטייה שלי היא לתת לממשלת ימין להשלים את תקופתה בכל מקרה. אחרת זה רע למדינה. אם היה מדובר בשוד או רצח זה היה משהו אחר, על דברים של מה בכך".
 
שוחד זה דבר של מה בכך?
"אין שוחד", התגונן בנט, "יש דיבורים על שוחד. אני זוכר מה היה לרפול וליעקב נאמן. על זה אני לא ממהר להדיח ראש ממשלה".

זנדברג הוסיפה: "זאת הברית שחיתות התנחלות. ביבי נותן לימין הקיצוני סיפוח והימין הקיצוני נותן לביבי חסינות מפני משפטי השחיתות שלו. זה דבר מגעיל וזו הסיבה להחליף את כל הממשלה הזו".