מספר 5 בליכוד, השר לשעבר גדעון סער, תקף היום (ראשון) את יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, בראיון בגלי צה"ל, בעקבות ראיון שהעניק האחרון לאילאיל שחר, ואמר כי "הוא לא מציע שום אלטרנטיבה בנושא עזה לציבור".
 
"גנץ התייחס במרירות ובציניות ליחסים הטובים בין טראמפ לנתניהו", טען סער, שמחא: "זו מערכת יחסים שהניבה פירות רבים עבורנו. לכן, לא הייתי מקל ראש. הוא דיבר על הסכם שלום רק שבועיים אחרי שאמר בטלוויזיה שאין פרטנר. הוא אמר בקולו, גם עכשיו בראיון, הוא לא שלל פינוי יישובים, הוא רק אמר שלא חד צדדית ושבמשאל עם. אני אומר לאנשי המחנה הלאומי שמי שלא יתעורר ביומיים הקרובים יתעורר עם גנץ ולפיד. הם אומרים שאין ימין ואין שמאל. הדרך היא של השמאל גם אם מנסים להסתיר אותה". 
אתה מאמין לנתניהו שיספח את גושי ההתנחלויות?

"יש החלטה של מרכז הליכוד שמדברת על החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון. אנחנו מדברים עם החלת החוק. זה קרוב לחצי מיליון אזרחים ישראלים. זו השליחות שלנו בקדנציה הבאה". 
מה מנע מנתניהו לעשות זאת בקדנציה הקודמת?
"אני עונה. במשך העשור האחרון, שמונה שנים מתוכו, עמד אובמה בראשות ארה"ב. היה ברור מבחינה מדינית שזה לא עיתוי שניתן להוביל בו מהלך כזה. היום אנחנו נמצאים בעיתוי אחר, נתניהו הוביל שורת מהלכים מדיניים דרמטיים, כמו החלת הריבונות על הגולן. אני מזכיר שבעבר ארה"ב התנגדה לכך, ולא העבירה את שגרירותה לירושלים. כרגע, אנחנו נציב את היעד הזה של החלת הריבונות על היישובים שלנו, לא על האוכלוסייה הפלסטינית שנמצאת תחת שלטון הרשות הפלסטינית. הגיע הזמן לנורמליזציה של החיים ביו"ש".
גנץ אמר שנתניהו בזבז שלוש וחצי שנים של שקט. 
"בנושא של עזה ראיתי את הדברים בצורה שונה מגנץ. זאת אלטרנטיבה שלא מוכנה להציע לציבור שום אלטרנטיבה. מה הוא מציע? הוא לא מציע שום דבר". 
הוא דיבר על לשקם את ההרתעה. 
"הוא דיבר על הנושא ההומניטרי בעזה, אני אומר לך שלא זיהינו במהלך צוק איתן איזה רצון של גנץ ללכת למהלכים דרמטיים. איך יכול להיות שמי שמתיימר להיות אלטרנטיבה לא מספק משהו מעבר לסיסמאות וקלישאות? לכן, אני לא מוצא בדברים משהו שאפשר להיאחז בו". 
השר לשעבר הוסיף כי "הנקודה האחרונה שאני רוצה לדבר עליה היא עמידתו של גנץ מאחורי הרוטציה עם לפיד. איפה בעולם הדמוקרטי מציעים להנהגה שניים? זה מגוחך, זה לא קיים בשום מקום". 
אבל היו ממשלות עם רוטציה. 
"היה אילוץ אחרי בחירות 84', אני מדבר על רשימה שבאה מראש ואומרת את זה. אזרחי ישראל לא מחויבים לסידור העבודה מהווילה בסביון"